PdF:AJPV_VYSB Výslovnostní cvičení B - Informace o předmětu
AJPV_VYSB Výslovnostní cvičení B
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jaroslav Ondráček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_VYSB/PV: Čt 15:15–16:00 učebna 12, J. Ondráček
- Předpoklady
- Student is supposed to have passed successfully the foundational course in phonetics and phonology in the first year of study or needs to practise concrete pronunciation items that have proved to be unsatisfactory.Preferably,the students have taken AJPV_VYSA in the autumn semester.However,it is not recommended that students take AJPV_VYSA or AJPV_ VYSB before taking phonetics seminars in the first year of study.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- The course offers further practice of selected pronunciation problems,such as stress,rhythm and intonation using advanced authentic spoken texts which are analysed and practised in various forms (BBC news,Streaming Speech CD-ROM etc.)
- Osnova
- 1.Intonational patterns in context 2.Greetings.Giving information 3.Yes-no questions.Wh-questions 4.Incomplete utterances 5.The use of fall 6.The use of rise 7.The use of fall-rise 8.The use of rise-fall and level 9.Reading conversational transcripts and applying the principles learned 10.Work with the Straming speech CD-ROM -focus on fast speech 11.Work with the straming Speech CD-ROM -focus on different accents of English 12.Work with the Dramatic Monolugues for Listening Comprehension" textbook
- Literatura
- Graham,C.Jazz chants.Oxford:Oxford University Press,1978.ISBN 0-19502407-9
- Cauldwell,R.Streaming Speech.Birmingham:Speechinaction,2003.ISBN 0-9543447-1-5
- Mortimer,C.dramatic Monolugues for Listening Comprehension.Cambridge:Cambridge University Press,1989.ISBN 0-521-22923-5
- HANCOCK,M.English pronunciation in Use.Cambridge:Cambridge University Press,2003.ISBN 0-521-00185-4
- Thomson,I.Intonation practice.Oxford:Oxford university Press,1990.ISBN 0-19-453090-6
- ALLEN,W.S.Living English Speech.Longman,1965
- Výukové metody
- drill, repetition, discussion
- Metody hodnocení
- Attendance 80%,for credit each student has to memorise a spoken text using the correct rhythmical and intonational patterns and defend the strategies used.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/AJPV_VYSB