PdF:SV4BP_DT2E Didaktická technologie II - Informace o předmětu
SV4BP_DT2E Didaktická technologie II
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Hyprová (cvičící)
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící) - Garance
- Mgr. Alena Hyprová
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_DT2E/01: Čt 9:45–11:25 učebna 28, A. Hyprová
SV4BP_DT2E/02: St 11:35–13:15 učebna 28, A. Hyprová - Předpoklady
- SV4BP_DT1E Didaktická technologie 1
úspěšné absolvování kurzu Informační technologie 1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Student po úspěšném absolvování předmětu Informační technologie 2
Dokáže vytvořit vlastní výukový kurz v systému LMS Moodle;
Ovládá zásady tvorby distančních opor;
Je schopen vytvořit náplň kurzu podle zásad tvorby distančních opor;
Umí prakticky vytvořit výukovou prezentaci;
Zná možnosti a nástroje interaktivní tabule a přídavných zařízení (hlasovací zařízení);
Dokáže vytvořit výukovou hodinu na interaktivní tabuli s využitím dostupných nástrojů;
Při tvorbě výukových materiálů používá vlastní upravené multimediální materiály. - Osnova
- Zásady tvorby distančních studijních opor.
- Autorské prostředí LMS Moodle, vytváření testů a ovládání dalších nástrojů Moodlu.
- Tvorba výukových prezentací dle zásad tvorby distančních studijních opor.
- Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových hodin pro interaktivní tabule.
- Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
- Literatura
- SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
- Výukové metody
- praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání
- Metody hodnocení
- V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Dále znalosti potvrdí ve dvou průběžných testech.
- Informace učitele
- http://wrack.ped.muni.cz/vyuka_moodle
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Vypracování zadaných protokolů
Předmět je vyučován každoročně.
V lab. učebně č. 25 může pracovat současně max. 16 posluchačů.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SV4BP_DT2E