PdF:AJPV_JC3B Jazyková cvičení 3B - Informace o předmětu
AJPV_JC3B Jazyková cvičení 3B
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- Aaron Marc Collier, B.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_JC3B/PV: Út 12:30–13:15 učebna 59, H. Havlíčková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Students will use this class to practise their English and improve in all of the four major skill groups: reading, writing, listening, and speaking, with the focus on the productive skills. Activities will vary from week to week.
At the beginning of the course students within a study group will decide on a topic for each class, and the activities will then be based on the particular topics.
As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students. In addition, students will be expected to work on evaluating their own level and that of their peers. - Osnova
- 1. First lesson
- 2. - 12. Activities based on the topics students chose in the first lesson
- 13. Presentations
- List of possible topics:
- animals&pets, clothing, culture, daily routines, describing people - appearance&personality, education, environment, food, health&illness, hobbies, home, jobs&employment, media, money&banking, nature, shopping, sports,the body, travelling
- Literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use :a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. second edition. x, 350. ISBN 052143680X. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
- FICTUMOVÁ, Jarmila, John CECCARELLI a Tony LONG. Advanced conversation practice : Success at the state exam. Vyd. 1. Brno: Jazyková škola Brno, Kotlářská 9, 2002, 211 s. dotisk prvního vydání. info
- Výukové metody
- Methods: class discussions, homework, essays, presentations.
- Metody hodnocení
- Course Requirements: Attendance is mandatory. Students cannot miss more than 3 classes. Students are also expected to participate actively in class discussions and complete homework given. There will also be 1 essay assigned during the semester. The last requirement will be a brief oral presentation in front of the class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/AJPV_JC3B