A2BK_SFFB Seminář z fonetiky a fonologie B

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BK_SFFB/OS01: Pá 17. 2. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 2. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 23. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 13. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 27. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 11. 5. 8:40–10:00 učebna 57, I. Headlandová Kalischová
A2BK_SFFB/OS02: Pá 24. 2. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 16. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 30. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 20. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 4. 5. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 18. 5. 8:40–10:00 učebna 57, I. Headlandová Kalischová
A2BK_SFFB/01: Po 20. 2. 8:40–10:00 učebna 57, Po 5. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Po 19. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Po 2. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Po 23. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Po 14. 5. 8:40–10:00 učebna 57, I. Headlandová Kalischová
Předpoklady
A2BK_SFFA Seminář z fonetiky A || A2BK_FF1A Fonetika a fonologie A
Předpokladem je úspěšné absolvování předmětu A2BK_FF1A. Očekává se, že studenti mají dobrý přehled o hláskovém systému AJ a sami jsou dobrými modely výslovnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz se zabývá anglickým fonologickým systém v suprasegmentální rovině, tzn. hlavním cílem jsou jednotlivé aspekty souvislé řeči - vázání, přízvuk, rytmus a intonace.
Osnova
  • Face-to-face sessions:
  • 1. Weak forms
  • 2. Word stress
  • 3. Word stress in compounds; contrastive stress
  • 4. Linking and sound changes in connected speech
  • 5. Sentence stress
  • 6. Intonation
  • These are accompanied by students' own "effort hours" spent on practising the given phenomena by means of handouts, recordings, homework assignments, and by keeping their own Progress Sheets.
Literatura
  • O'Connor,J.D. Sounds English.Longman,1991.ISBN 0-582-01439-5
  • BAKER, Ann. Ship or sheep? : an intermediate pronunciation course. Illustrated by Leslie Marshall. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, v, 168. ISBN 052128354X. info
  • ROACH,P.English Phonetics and Phonology.Cambridge:Cambridge University Press,2000.ISBN 0-521-78613-4
  • Headlandová Kalischová, I. Sada pracovních listů. Nepublikováno
Výukové metody
practical application of theoretical input, i.e. controlled practice, drills, transcription practice
Metody hodnocení
Requirements: The student needs to pass a written Progress test (is allowed 1 resit) and submit a written assignment dealing with suprasegmental features of their own piece of writing. Methods: class discussions, individual projects, drills, homework.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The students are expected to participate actively in the lessons, do the required home assignments and keep their Progress Sheets on a weekly basis.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2023.