PdF:A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B - Informace o předmětu
A2BK_SFFB Seminář z fonetiky a fonologie B
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2BK_SFFB/OS01: Pá 17. 2. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 2. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 23. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 13. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 27. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 11. 5. 8:40–10:00 učebna 57, I. Headlandová Kalischová
A2BK_SFFB/OS02: Pá 24. 2. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 16. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 30. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 20. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 4. 5. 8:40–10:00 učebna 57, Pá 18. 5. 8:40–10:00 učebna 57, I. Headlandová Kalischová
A2BK_SFFB/01: Po 20. 2. 8:40–10:00 učebna 57, Po 5. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Po 19. 3. 8:40–10:00 učebna 57, Po 2. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Po 23. 4. 8:40–10:00 učebna 57, Po 14. 5. 8:40–10:00 učebna 57, I. Headlandová Kalischová - Předpoklady
- A2BK_SFFA Seminář z fonetiky A || A2BK_FF1A Fonetika a fonologie A
Předpokladem je úspěšné absolvování předmětu A2BK_FF1A. Očekává se, že studenti mají dobrý přehled o hláskovém systému AJ a sami jsou dobrými modely výslovnosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz se zabývá anglickým fonologickým systém v suprasegmentální rovině, tzn. hlavním cílem jsou jednotlivé aspekty souvislé řeči - vázání, přízvuk, rytmus a intonace.
- Osnova
- Face-to-face sessions:
- 1. Weak forms
- 2. Word stress
- 3. Word stress in compounds; contrastive stress
- 4. Linking and sound changes in connected speech
- 5. Sentence stress
- 6. Intonation
- These are accompanied by students' own "effort hours" spent on practising the given phenomena by means of handouts, recordings, homework assignments, and by keeping their own Progress Sheets.
- Literatura
- O'Connor,J.D. Sounds English.Longman,1991.ISBN 0-582-01439-5
- BAKER, Ann. Ship or sheep? : an intermediate pronunciation course. Illustrated by Leslie Marshall. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, v, 168. ISBN 052128354X. info
- ROACH,P.English Phonetics and Phonology.Cambridge:Cambridge University Press,2000.ISBN 0-521-78613-4
- Headlandová Kalischová, I. Sada pracovních listů. Nepublikováno
- Výukové metody
- practical application of theoretical input, i.e. controlled practice, drills, transcription practice
- Metody hodnocení
- Requirements: The student needs to pass a written Progress test (is allowed 1 resit) and submit a written assignment dealing with suprasegmental features of their own piece of writing. Methods: class discussions, individual projects, drills, homework.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The students are expected to participate actively in the lessons, do the required home assignments and keep their Progress Sheets on a weekly basis.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/A2BK_SFFB