PdF:SPSPC_ZSP2 Záklády spec.ped. 2 logo - Informace o předmětu
SPSPC_ZSP2 Základy speciální pedagogiky 2 logopedie
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/8. 8 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Pavla Sychrová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 24. 3. 8:00–14:20 učebna 50
- Předpoklady
- PŘEDMĚT JE URČEN POUZE STUDENTŮM SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Speciální pedagogika pro střední školy (program PdF, C-CV)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- DPS Čtvrtá specializace (program PdF, C-CV)
- DPS Doplňující studium speciální pedagogiky pro středoškolské pedagogické pracovníky (program PdF, C-CV)
- DPS Specializační studium speciální pedagogiky (program PdF, C-CV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (něm.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (Čtvrtá specializace) (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-MA)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-TV)
- Speciální pedagogika pro mládež vyžadující zvláštní péči (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Speciální pedagogika pro učitele středních škol (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (Základní studium) (program PdF, C-CV)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Speciální pedagogika pro základní školy)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Speciální pedagogika pro střední školy)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování tohoto předmětu student bude - ovládat základní terminologii vztahující se k oboru logopedie - osvojí si poznatky k etiologii a symptomatologii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti - bude se orientovat v systému péče o osoby s narušenou komunikační schopností.
- Osnova
- Logopedie – předmět základní úkoly, postavení v systému věd. Komunikace, komunikační proces Narušená komunikační schopnost – vymezení, klasifikace. Kategorie narušené komunikační schopnosti – vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. Organizace logopedické intervence – logoped, logopedický asistent. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
- Literatura
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. druhé. Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 80-85931-88-5. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse
- Metody hodnocení
- Písemný test – k absolvování předmětu je třeba uspět ze 70%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/SPSPC_ZSP2