PdF:GP3MP_SAG Slovesné aktivity v galerii - Informace o předmětu
GP3MP_SAG Slovesné aktivity v galerii
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Dr. Fišer: Výběrový seminář zaměřený na rozvoj základních dovedností důležitých pro tvorbu odborných textů různých žánrů, zejména recenze, eseje, textu k výstavě, tiskové zprávy, výkladového textu o artefaktu, event. studie. Seminář je koncipován jako katalog metod a technik pro jednotlivé fáze psaní speciálně zaměřeného textu, přičemž se zabývá jak tvůrčí (stimulačně-formulační), tak i stylistickou (s ohledem na žánry) a prezentační stránkou práce (přednesem).
- Osnova
- Výběr cvičení a technik: hledání tématu, formulace zadání, formulace hypotézy, tvorba osnovy, plán práce a časová osa, přeformulování textu, krácení textu, metody oponentury a kritického hodnocení, metody kolektivní revize ad., práce s primární literaturou, sběr a zpracování materiálu (práce se sekundární literaturou), zásady citace v odborném textu, využití výtvarných technik pro odborné a publicistické psaní.
- Literatura
- HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
- FIŠER, Zbyněk. O využití výtvarných činností při tvorbě odborného textu. In Tvůrčí psaní - klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005, s. 148-156. ISBN 80-7239-182-8. info
- KŘÍSTEK, Michal. Stylistika a stylizace odborného textu v rámci vysokoškolského studia. Fišer, Z. (red.). In Tvůrčí psaní klíčová kompetence na vysoké škole. Brno: Doplněk, 2005, s. 144-147. ISBN 80-7239-182-8. info
- KAHN, Norma B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Translated by Hana Kašparovská. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 149 s. ISBN 80-7178-443-5. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Výukové metody
- praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Dr. Fišer: Požadavky k zápočtu: autorský soubor textů a artefaktů vytvořených v rámci semináře, aktivní účast v kursu. Termín odevzdání: do konce semestru v tištěné, resp. elektronické podobě.
- Informace učitele
- Výuka probíhá blokově.
V JS 2013 po dohodě s vyučujícím 4x v semestru.
Místo: Filozofická fakulta MU, A. Nováka 1, pracovna vyučujícího, event. různé brněnské galerie dle aktuálních výstav. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/GP3MP_SAG