PdF:SV4BP_MSP Functional seen - Course Information
SV4BP_MSP Functional seen
Faculty of EducationSpring 2013
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SV4BP_MSP/01: Sat 18. 5. 7:30–14:40 učebna 52, M. Vrubel
- Prerequisites
- Student who applies for to the course must know: a basic knowledge of Oftalmopedy, a rules for the improvement of public space and the basic spatial orientation.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives
- Cílem předmětu je stav, kdy student dokáže zvolit správný přístup k osobě s konkrétním druhem zrakového postižení. Má zvládnuté základní dovednosti, bezpečnostní pravidla, volnočasové aktivity a pravidla základní her vhodných pro osoby se zrakovým postižením. Student se stane vhodným průvodcem osob se zrakovým postižením a dokáže vhodným způsobem plánovat jejich volný čas.
- Syllabus
- Curriculum is divided into four sections: Practicing proper spatial orientation and independent movement of persons with visual impairments Practicing self-care people with different types of visual impairment Training in appropriate leisure activities for people with visual impairments Practicing sports disciplines for persons with visual disabilities.
- Literature
- KVĚTOŇOVÁ, Lea and Pavlína ŠUMNÍKOVÁ. Speciálněpedagogická podpora osob se zrakovým postižením se zvláštním zřetelem na rozvoj čichového vnímání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, 133 s. ISBN 9788072904846. info
- KVĚTOŇOVÁ, Lea. Učme se dívat na zrakově postižené dítě (Let´s learn how to look at children with a sight handicap). Predškolská výchova. 1994, 1993/94, 7/8, p. 10. ISSN 4947-3. info
- Teaching methods
- interactive seminary
- Assessment methods
- Active participation (50%), Project (25%), Discussion (25%)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
General note: Předmět je určen pro profilaci SP.
- Enrolment Statistics (Spring 2013, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2013/SV4BP_MSP