PdF:VV2RC_GD1 Grafický design I - Informace o předmětu
VV2RC_GD1 Grafický design I
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Jiří Eliška (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Jiří Eliška
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Výtvarná výchova pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Výtvarná výchova pro základní školy)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Výtvarná výchova pro střední školy)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Výtvarná výchova pro základní školy (program PdF, C-CV)
- ZSS Výtvarná výchova pro střední školy (program PdF, C-CV)
- ZS1 Výtvarná výchova pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Studenti získají a u zkoušky prokáží teoretické zanlosti z oboru vizuiální komunikace - grafický design. Dějiny písma a teoretické zásady tvorby grafického designu jsou předpokladem pro vlastní tvorbu počítačové grafikyV paxi pochopí, jak se vbytváří dobrý grafický design.
- Osnova
- Grafický design: piktogram, značka, logotyp, malá firemní série: značka, dopisní papír, obálka, vizitka, razítko, sloha, obal. Základy práce s počítačovými programy: Photoshop, Corel Draw, Ilustrator
- Literatura
- Výukové metody
- Praktická práce s PC grafickými programy, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- Zkouška formou písemného testu z okruhu dějin, teorie písma a základů grafickéhe designu. U zkoušky předložíte krokový manuál CorelDraw s vlastním grafickým vyobrazením.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Teorie: Písmo jako výtvarný prvek. Historie a vývoj písma, odborná terminologie, názvosloví a pojmy z oboru grafický design a písmo. Klasifikace typografických písem. Kniha vývoj, technologie, základní pojmy, části knihy. Zadání a téma: Vektorový program CorelDraw znalost programu a jeho využití (jako nástroje) pro výtvarnou výchovu. Základní funkce, nástroje, efekty, práce s textem (titulek, typografické kompozice, rytmus, kontrast, barva, dynamika). Vytvořit vlastní verzi obrazového a krokového manuálu CorelDraw v elektronické verzi a tištěné podobě. Každý student(ka) zpracuje 5-8 vybraných funkcí programu (formát A4). Aplikace získaných znalostí v drobných grafických zadáních (obálka vlastní seminární práce, obálka brožury, knihy, pozvánka na akci, leták, plakát, malá firemní série apod.) Literatura: O.Hlavsa: Typographia I,II,III J.L.Dusong a F. Siegwaldová: Typografie od olova k počítačům M.Bohatcová: Česká kniha J.Eliška: Vizuální komunikace- písmo výukové texty, manuály, odborné časopisy (Graphis, Font apod.)
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/VV2RC_GD1