A2BP_UVDI Úvod do studia didaktiky AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BP_UVDI/01: Po 13:00–13:45 učebna 12, I. Hrozková
A2BP_UVDI/02: Po 12:05–12:50 učebna 12, I. Hrozková
Předpoklady
Basic knowledge of pedagogy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course the participants should be able to understand the basic principles of the theory and practice of English language learning and teaching
They should be work with the basic competences of an English teacher and be able to adjust their approaches to individual types of learners.
Osnova
  • Teacher: rapport motivation class management and atmosphere Learner: age and individual differences
  • Language system: skills and elements of language
  • How languages are learnt: SLA
  • Coursebooks and materials. evaluation of coursebooks
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with discussions in pairs, groups and whole class,reading as self-study.
Metody hodnocení
Colloquy.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.