PdF:AJ2RC_DI2B Didaktika 1 - Informace o předmětu
AJ2RC_DI2B Didaktika 1
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2RC_DI2B/OS01: Pá 28. 2. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 21. 3. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 4. 4. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 18. 4. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 2. 5. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 23. 5. 7:30–9:10 učebna 55, N. Vojtková
- Předpoklady
- basic school experience
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL. They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose and evaluate materials for their lessons and they will learn how to give feedback to their prospective students and peers. The modes of delivery will include: - reading assignments - model-analysis – reflection - loop input The practical tasks will include: - compiling the teaching portfolio - planning a lesson - microteaching The participants will be expected to reflect on their teaching and learning experience based on the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) and they will react to some issues in writing.
- Osnova
- 1.Introductory session, forming the group, teaching and learning vocabulary
- 2. Teaching and learning pronunciation
- 3. Teaching and learning grammar
- 4. Language teacher - roles, professional development
- 5. Teaching materials
- 6. Course design and lesson planning
- 7. Error correction in accuracy and fluency activities
- 8. Language learner - individual differences, learner autonomy
- Literatura
- Výukové metody
- Microteaching, class discussions, presentations, projects
- Metody hodnocení
- - active participation in sessions
- EPOSTL, a teaching portfolio (see further on for details) to be submitted at the end of the term
- contributions to Moodlinka discussions - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=998
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/AJ2RC_DI2B