PdF:UPVK_3004 Obchodní nauka 2 - O, D, Z - Informace o předmětu
UPVK_3004 Obchodní nauka 2 - O, D, Z
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium pro učitele odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitelství odborného výcviku a praxe (program PdF, C-CV)
- Studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na dopravní výchovu (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na obchod a služby (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na technické obory (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na zdravotnictví (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je osvojení ucelených vědeckých poznatků o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále si studenti osvojí poznatky z oblasti tvorby maloobchodních cen, významu a použití slev, podstaty platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti, jakož i možností jejich snižování či eliminace. V závěrečné části budou popsány základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- -Význam, funkce a klasifikace obchodu. - Tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku. -Současnétrendy v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti. -Základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
- Literatura
- VAŠKO, Josef. Obchodní nauka. Vyd. 1. V Praze: Česká zemědělská univerzita, 1997, 233 s. ISBN 80-213-0338-7. info
- Výukové metody
- Přednáška,konzultace, diskuse, samostatnápráce studentů.
- Metody hodnocení
- Případová studie na téma Nákupní prostředí v maloobchodě. Kontrola písemně zpracovaných prací jednotlivě nebo ve dvojicích.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Určeno pro zaměření - Obchod a služby nebo Doprava nebo Zdravotnické obory.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/UPVK_3004