Ze0026 Terénní cvičení z fyzické geografie

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
5 dnů. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Solidní znalosti z jednotlivých fyzickogeografických disciplín.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle oborové praxe jsou: 1. Pochopit vzájemné souvislosti mezi přírodními složkami krajiny reálného území i obecně. 2. Umět využít indikační roli jednotlivých přírodních složek krajiny k rámcovému odhadu dalších vlastností krajiny. 3. Porozumět vlivu jednotlivých i integrovaných přírodních složek reálné krajiny na její hospodářské a jiné využívání člověkem. 4. Navodit schopnost identifikace pozitivních a negativních stránek dané krajiny z hlediska prospěchu a bezpečnosti člověka. Na konci kurzu student porozumí náplni fyzické geografie v praxi.
Osnova
  • CHKO Pálava
  • Podyjí
Literatura
    doporučená literatura
  • HOFMANN, Eduard. Integrované terénní vyučování. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 1 sv. ISBN 8073150549. info
Výukové metody
terénní cvičení
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou osobní účasti na terénní praxi ve zvoleneém regionu v ČR za koordinace aktivit odpovědným učitelem. Studenti zabezpečují dílčí svěřené organizační, výkonné a vzdělávací úkoly (vč. prezentací zpracovaných témat). Zápočet se uděluje na základě prezentace zpracovaného tématu a zprávy z praxe.
Informace učitele
Oborovou praxi nelze nahradit žádným zvláštním úkolem. Vybavení do terénu (obuv, oblečení) nezbytné, důležitá je zdravotní způsobilost.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 5 dnů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.