PdF:BiM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
BiM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- čtyřikrát dvě hodiny za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BiM_VPs1/01: Po 16. 3. 16:40–18:20 učebna 2, Po 30. 3. 16:40–18:20 učebna 2, Po 13. 4. 16:40–18:20 učebna 2, Po 27. 4. 16:40–18:20 učebna 2, Po 11. 5. 16:40–18:20 učebna 2, J. Mareš, L. Vodová
- Předpoklady
- !NOWANY( AJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , CJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , DeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FyM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , HVM_VPs1 Učitelská praxe 1 , CHM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KvM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , MAM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , OVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , SPM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , TEM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ViM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , VVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ZeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KLM_VPs1 Učitelská praxe 1 , HLM_VPs1 Učitelská praxe 1 )
Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1. Maximální počet studentů v semináři je 15. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 21 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/21, pouze zareg.: 0/21 - Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen:
· zhodnotit zkušenosti získané při Učitelské praxi 1
· použít informace k reflexi a sebereflexi
· využít informace k rozšíření svých profesních kompetencí a saturaci profesních potřeb
· formulovat cíle výuky
· vytvořit přípravu na hodinu - Osnova
- · diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek,
- · skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele,
- · reflexe zápisů v pedagogickém deníku,
- · reflexe portfoliových úkolů,
- · reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008, 286 stran. ISBN 9788090403000. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- forma výuky: skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků výukové metody: rozhovor, diskuse
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: písemně vypracované úkoly.
Podmínky úspěšného ukončení:
· aktivní účast na výukových blocích,
· předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1)
· přípravy na hodiny s reflektivní analýzou - Navazující předměty
- Informace učitele
- Jednooboroví studenti si znovu zapisují tento předmět pod stejným kódem jako na podzim 2014. Dvouoboroví studenti (studující oba obory na PdF) si zapíší ten seminář, který neabsolvovali na podzim 2014 (např. student OV+ČJ, který absolvoval na podzim 2014 seminář k ČJ, si zapíše na jaře 2015 seminář k OV). Mezifakultní studenti (studující na PdF pouze jeden obor) si předmět znovu nezapisují.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/BiM_VPs1