HV7BP_HNN4 Hra na nástroj 4

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HV7BP_HNN4/01: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7BP_HNN4/02: Út 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7BP_HNN4/03: Čt 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7BP_HNN4/04: St 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7BP_HNN4/05: Čt 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7BP_HNN4/06: St 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7BP_HNN4/07: St 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/08: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/09: St 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/10: Čt 11:10–11:55 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/11: St 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
Předpoklady
HV7BP_HNN3 Hra na nástroj 3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je na maximální možnou míru rozvinout u studentů schopnost pohotově a vhodným způsobem doprovodit zadanou melodii opatřenou akordickými značkami, schopnost transponovat písně alespoň ve zjednodušené podobě do jiných tónin. Student na základě dosavadní praxe ve hře doprovodů a s použitím teoretických znalostí z harmonie samostatně provádí harmonizaci jednodušších lidových melodií. Hra dvou skladeb s přihlédnutím k technické vyspělosti studenta. Hra opěrných písní pro tonální metodu písňovou v různých tóninách.
Osnova
  • Stylizace doprovodu zadané melodie, 25 písní s transpozicemi, samostatná harmonizace zadané melodie, hra dvou přednesových skladeb dle úrovně studenta. Hra opěrných písní pro tonální metodu písňovou v různých tóninách.
Literatura
  • PHILIPP, G. O vyučování improvizaci. 1. vyd. Ostrava: Městské kulturní středisko Ostrava, 1989.
  • PRÚŠOVÁ, Z., JANŽUROVÁ, Z. S písničkou u klavíru. 3. vyd. Praha: Editio Supraphon, 1985. 16/2 02-118-85
  • FALTUS, L. Řízená improvizace doprovodu lidových písní. Praha: SPN, 1982. 96 s.
  • RISINGER, K. Harmonické funkce a značky. Praha: Academia, 1966. 318 s.
Výukové metody
Praktická cvičení.
Metody hodnocení
Zkouška. 25 písní s transpozicemi do některých tónin. Tři lidové písně transponované do všech tónin daného tónorodu. Jedna přednesová skladba.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.