PdF:HV7BP_HNN4 Hra na nástroj 4 - Informace o předmětu
HV7BP_HNN4 Hra na nástroj 4
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7BP_HNN4/01: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7BP_HNN4/02: Út 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7BP_HNN4/03: Čt 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7BP_HNN4/04: St 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7BP_HNN4/05: Čt 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7BP_HNN4/06: St 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7BP_HNN4/07: St 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/08: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/09: St 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/10: Čt 11:10–11:55 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7BP_HNN4/11: St 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, J. Kučerová - Předpoklady
- HV7BP_HNN3 Hra na nástroj 3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je na maximální možnou míru rozvinout u studentů schopnost pohotově a vhodným způsobem doprovodit zadanou melodii opatřenou akordickými značkami, schopnost transponovat písně alespoň ve zjednodušené podobě do jiných tónin. Student na základě dosavadní praxe ve hře doprovodů a s použitím teoretických znalostí z harmonie samostatně provádí harmonizaci jednodušších lidových melodií. Hra dvou skladeb s přihlédnutím k technické vyspělosti studenta. Hra opěrných písní pro tonální metodu písňovou v různých tóninách.
- Osnova
- Stylizace doprovodu zadané melodie, 25 písní s transpozicemi, samostatná harmonizace zadané melodie, hra dvou přednesových skladeb dle úrovně studenta. Hra opěrných písní pro tonální metodu písňovou v různých tóninách.
- Literatura
- PHILIPP, G. O vyučování improvizaci. 1. vyd. Ostrava: Městské kulturní středisko Ostrava, 1989.
- PRÚŠOVÁ, Z., JANŽUROVÁ, Z. S písničkou u klavíru. 3. vyd. Praha: Editio Supraphon, 1985. 16/2 02-118-85
- FALTUS, L. Řízená improvizace doprovodu lidových písní. Praha: SPN, 1982. 96 s.
- RISINGER, K. Harmonické funkce a značky. Praha: Academia, 1966. 318 s.
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zkouška. 25 písní s transpozicemi do některých tónin. Tři lidové písně transponované do všech tónin daného tónorodu. Jedna přednesová skladba.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/HV7BP_HNN4