PdF:RV2BP_6ZPA Zdrav. prev. pohyb. aktivity - Informace o předmětu
RV2BP_6ZPA Zdravotně preventivní pohybové aktivity
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (přednášející)
PaedDr. Hana Janošková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Šeráková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marek Trávníček (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Vrbas, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Fikejs (pomocník) - Garance
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RV2BP_6ZPA/01: St 12:05–13:45 tělocvična Poříčí 7, H. Janošková, V. Mužík, H. Šeráková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu je student schopen porozumět základním vědomostem a využívat praktické dovedností z oblasti zdravotně preventivní tělesné výchovy a pohybového režimu, hygienických a bezpečnostních požadavků při pohybové činnosti i specifických pohybových aktivit zdravotně oslabených. Cvičeními prováděnými v tělocvičně, na hřišti, v posilovně nebo bazénu osvojit praktické zkušeností a dovedností potřebné k uplatňování zdravotně preventivní pohybové aktivity v denním režimu člověka. Důraz je kladen na vyrovnávací, kompenzační a relaxační cvičení zdravotně oslabených. Součástí předmětu jsou teoretická témata i praktická cvičení v tělovýchovných zařízeních. (tělocvična, hřiště, posilovna, bazén).
- Osnova
- 1. Význam pohybových aktivit pro zdraví. 2. Pohybový režim a zdravotně orientovaná zdatnost. 3. Podpora a ovlivňování aerobní zdatnosti. 4. Podpora a ovlivňování svalové zdatnosti. 5. Podpora a ovlivňování složení těla. 6. Pohybová aktivita ve škole i mimo školu. 7. Hygiena pohybových činností a cvičebního prostředí, bezpečnost při pohybových činnostech. 8. Problematika nežádoucích podpůrných prostředků. 9. Pohybová aktivita zdravotně oslabených. 10.Zahřívací cvičení. 11.Protahovací, uvolňovací a zpevňovací cvičení. 12.Cvičení při zdravotním oslabení.
- Literatura
- DVOŘÁKOVÁ, Hana. Cvičíme a hrajeme si. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1995, 101 s. ISBN 80-85783-07-X. info
- KOPŘIVOVÁ, Jitka a Zdeněk KOPŘIVA. Význam vyrovnávacích cvičení v životě člověka. Vyd. 1. Brno: Studio pohybových aktivit, 1997, 61 s. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila a Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- MUŽÍK, Vladislav a Jan TUPÝ. Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdraví. In VILÍMOVÁ, Vlasta. Zdravotně orientovaná tělesná výchova na základní škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, s. 5-14. ISBN 80-210-2246-9. info
- MUŽÍK, Vladislav a Milada KREJČÍ. Tělesná výchova a zdraví. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1997, 139 s. ISBN 80-85783-17-7. info
- NOVÁČEK, Vojtěch, Vladislav MUŽÍK a Jitka KOPŘIVOVÁ. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2001, 46 s. ISBN 80-210-2642-1. info
- RESCH, Johann a Erich KUNTNER. Jak se neutopit :učíme se plavat hrou a vesele. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1997, 70 s. ISBN 80-85783-18-5. info
- SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, FSpS MU, 2003, 196 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-047-6. info
- ZEMÁNKOVÁ, Marie. Pohyb nad zlato. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1996, 152 s. ISBN 80-85783-11-8. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Semestrální kontaktní výuka, ukončeno zápočtem za aktivní účast.
- Informace učitele
- Pro praktická cvičení v tělovýchovných zařízeních je třeba mít vybavení odpovídající hygienickým i bezpečnostním normám.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/RV2BP_6ZPA