HLM_VPs1 Seminář k učitelské praxi

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/1/0. 1x14 dní/90 minut. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HLM_VPs1/01: Út 22. 3. 16:40–18:20 učebna 42, Út 5. 4. 16:40–18:20 učebna 42, Út 19. 4. 16:40–18:20 učebna 42, Út 3. 5. 16:40–18:20 učebna 42, Út 17. 5. 16:40–18:20 učebna 42, B. Knopová, P. Svojanovský
Předpoklady
!NOWANY( AJM_VPs1 Seminar on Practice , BiM_VPs1 Seminář k praxi , CJM_VPs1 Seminář k praxi , DeM_VPs1 Seminář k praxi , FJM_VPs1 Seminář k praxi , FyM_VPs1 Seminář k praxi , HVM_VPs1 Seminář k praxi , CHM_VPs1 Seminář k praxi , KvM_VPs1 Seminář k praxi , MAM_VPs1 Seminář k praxi , NJM_VPs1 Seminář k praxi , OVM_VPs1 Seminář k praxi , RJM_VPs1 Seminář k praxi , RVM_VPs1 Seminář k praxi , SPM_VPs1 Seminář k praxi , TEM_VPs1 Seminář k praxi , ViM_VPs1 Seminář k praxi , VVM_VPs1 Seminář k praxi , ZeM_VPs1 Seminář k praxi , KLM_VPs1 Seminář k praxi )
Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1 a/nebo Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v seminární skupině je 15.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
1) skupinové sdílení a reflexe zkušeností získaných v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2; 2) prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností
Na konci předmětu student bude:
- lépe rozumět podstatným aspektům pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři;
- lépe rozumět reflexi (a sebereflexi) jakožto nástroji profesního učení;
Osnova
  • diskuse s oborovým didaktikem a pedagogem či psychologem týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek - reflexe výuky a dalších činností realizovaných studentem v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2 - reflexe zápisů v pedagogickém deníku - reflexe portfoliových úkolů
Literatura
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe v přípravě budoucích učitelů. In Pedagogické praxe a oborové didaktiky. Sborník příspěvků ze semináře s mezinárodní účastí. Vydání první. Brno: PdF MU v Brně., 2008, s. 20-27. ISBN 978-80-7392-052-4. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe : některé problémy v "praktické" přípravě budoucích učitelů pro druhý stupeň základních škol. Brno: MSD, 2005, 128 s. ISBN 8086633306. info
  • Pedagogická praxe - praxeologie :[sborník příspěvků z konference o praxi na PedF UK v Praze dne 4.-5.11.1996]. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1997, 100 s. ISBN 80-86039-15-3. info
Výukové metody
Skupinová diskuse za účasti oborového didaktika spolu s pedagogem nebo psychologem.
Metody hodnocení
- pravidelná docházka studenta na seminář - odevzdání písemně vypracovaných úkolů ve stanovených termínech
Informace učitele
Způsob zápisu předmětu během studia se u jednooborových, dvouoborových a mezifakultních studentů liší - viz: http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/pokyny.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/HLM_VPs1