PdF:SP7MP_MSP1 Didaktiky předmětů 1 - Informace o předmětu
SP7MP_MSP1 Didaktiky předmětů 1. stupně základní školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 1
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Růžena Blažková, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 8:25–10:05 učebna 10
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-MA)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-TV)
- Speciální pedagogika pro učitele (angl.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (něm.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je metodika matematiky. Specifické problémy výuky matematiky na 1. st. ZŠ a speciálních školách. Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat získané vědomosti z problematiky metodiky matematiky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základních škol.
- Osnova
- Poruchy vyplývající z obsahu učiva matematiky, z chápání abstraktních matematických pojmů, z metod práce, z nerespektování individuálních zvláštností žáků, projevy dyskalkulie, obsah učiva aritmetiky a geometrie na 1. st. ZŠ a speciálních škol, propedeutika některých témat napomáhajících chápání matematických pojmů (rozvoj funkčního myšlení, kombinačního myšlení, prvky statistiky, využití kalkulátorů).
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, M. Matematika - učebnice pro 1. ročník zvláštní školy. Brno - Compacta. 1998
- BARTOŇOVÁ, M. Průvodce učebnicí v matematice 1. ročníku zvláštní školy, metodická příručka. Brno: Compacta, 1998
- BARTOŇOVÁ, M. Pracovní sešity I., II. Brno: Compacta, 1998
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a některé další obtíže v matematice. první. Praha: Portál, 2000, s. 27-38. ISBN 80-7178-389-7. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář (je nutná 80 % účast v seminářích), ukončení písemnou zkouškou.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SP7MP_MSP1