UPVK_0037 Školní vzdělávací programy

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 27. 2. 7:30–10:05 učebna 4, So 7. 5. 13:55–16:30 učebna 60
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku tvorby školních vzdělávacích programů na středních odborných školách. Východiskem je rámcový vzdělávací program a jeho rozpracování do školních vzdělávacích programů. Celkové změny v pojetí a stylu práce školy a každého pedagoga.Týmová práce pedagogického sboru, která klade nové nároky na výkon pedagogického povolání a ovlivní práci managementu školy i jednotlivých vyučujících. Cílem předmětu je získání vědomostí a dovedností v oblasti přípravy tvorby školních vzdělávacích programů, v oblasti tvorby školních vzdělávacích programů a v oblasti realizace školních vzdělávacích programů v praxi.
Osnova
  • 1. Struktura a obsah RVP 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP 3. Struktura ŠVP a postup tvorby 3.1 Úvodní identifikační údaje 3.2 Profil absolventa 3.3 Učební plán 3.4 Učební osnovy 3.5 Vzdělávací moduly 3.6 Personální a materiální podmínky 3.7 Spolupráce se sociálními partnery 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 3.1 Klíčové kompetence 3.2 Průřezová témata 3.3 Metodika práce s průřezovými tématy Studijní literatura uvedena v informacích učitele
Literatura
  • ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
Výukové metody
Přednáška, diskuse, referáty studentů, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: - Příprava podkladů pro tvorbu školního vzdělávacího programu podle pokynů vyučujícího.
Informace učitele
Další literatura: Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. Projekt Pilot- S – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.