PdF:AJ6004 Reflexe praxe 2 - Informace o předmětu
AJ6004 Reflexe praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ6004/01: So 29. 4. 9:20–12:50 učebna 10, S. Hanušová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe realizované v rámci předmětu Učitelské praxe 2 a Učitelská praxe 3 a pomoci jim prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti týkající se především oborově didaktických aspektů práce učitele. Způsob vedení výuky je inspirován konceptem tzv. reflektujících týmů, který se vyznačuje spoluprací více odborníků z různých oblastí. Výuku proto zajišťuje oborový didaktik spolu s pedagogem či psychologem. Poprvé probíhá výuka předmětu po prvním bloku Učitelské praxe 2/ Učitelská praxe 3, podruhé po druhém bloku Učitelské praxe 2/ Učitelská praxe 3. Výstupy z učení: Na konci předmětu student bude: • lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse ve výuce – s ohledem na průběh diskusí ve výuce dokáže např. pojmenovat a vyhodnotit rozdíly mezi různými způsoby didaktické transformace učiva; • cíleně využívat reflexi (a sebereflexi) jakožto nástroj profesního učení – dokáže např. vysvětlit silné a slabé stránky svého pedagogického (a didaktického) výkonu a navrhnout konkrétní opatření pro jejich další pozitivní rozvoj.
- Osnova
- • porozumění rozdílu mezi popisným a reflektivním psaním • skupinová práce s pedagogickým (reflektivním) deníkem • osvojování reflexe a sebereflexe jakožto nástroje profesního učení se zřetelem k oborově didaktickým aspektům v práci učitele
- Literatura
- PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR a František TŮMA. Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků). první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 237 s. ISBN 978-80-210-6681-6. info
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- • různé formy skupinové diskuse; • práce s reflektivními deníky.
- Metody hodnocení
- • aktivní účast ve výuce; • odevzdání záznamů v reflektivním deníku.
- Informace učitele
- Jednooboroví studenti si tento předmět zapisují během studia dvakrát, poprvé spolu s předmětem Učitelská praxe 2 a podruhé spolu s předmětem Učitelská praxe 3. Dvouoboroví studenti si zapíší předmět během studia jedenkrát v návaznosti na jeden svůj studovaný obor (v jarním semestru spolu s Učitelskou praxí 2) a jedenkrát v návaznosti na druhý svůj studovaný obor (v podzimním semestru spolu s Učitelskou praxí 3).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Bi6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, CJ6004, De6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - De6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - FJ6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, De6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - Fy6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, De6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - CH6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, De6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - NJ6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, De6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - RJ6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, De6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - SP6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(UO6004, Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, De6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004) - UO6004 Reflexe praxe 2
!NOWANY(Fy6004, HL6004, HV6004, CH6004, KL6004, OV6004, AJ6004, Bi6004, CJ6004, FJ6004, Kv6004, MA6004, NJ6004, RJ6004, RV6004, SP6004, TE6004, Vi6004, VV6004, Ze6004, De6004)
- Bi6004 Reflexe praxe 2
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/AJ6004