PdF:AJPV_MPRB Mluvený projev B - Informace o předmětu
AJPV_MPRB Mluvený projev B
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Tereza Talavašková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_MPRB/01: každé sudé úterý 13:00–14:40 učebna 57, T. Talavašková
AJPV_MPRB/02: každé liché úterý 14:50–16:30 učebna 65, T. Talavašková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- In this class, students will develop their speaking and listening skills. Students will actively engage in discussions, expand their vocabulary, presentation skills and speaking skills and have an opportunity to use complex structures in order to express complex ideas.
- Osnova
- The course will cover various areas of spoken discourse on a range of topics. Students are expected to come to attend classes, work in groups and be prepared to express their opinions on controverial matters.
- Literatura
- ANDERSON, Kenneth, Tony LYNCH a Joan MACLEAN. Study speaking : a course in spoken English for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 224 s. ISBN 0521533961. info
- UR, Penny. Discussions that work : task-centred fluency practice. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, vi, 122. ISBN 0521281695. info
- Výukové metody
- The methods used in teaching are mainly different types of discussion (pair, group, class), reading, listening and giving presentations. All these expect active home preparation.
- Metody hodnocení
- Attendance is required since it is impossible to make up a missed discussion. Regarding class contribution, students should participate positively in group and class discussions, and not only when called upon. Students are also required to give several brief presentations to the whole class. Throughout the semester students are ancouraged to think which activities and how they could be able to use or adapt for their own teaching.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- I recommend that students practice their practical language skills even outside of class: for example, by reading or listening to English or American news, or by engaging in conversation.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 10 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/AJPV_MPRB