PdF:SO501 Techniky speciální pedagogiky - Informace o předmětu
SO501 Alternativní techniky speciální pedagogiky
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-HE)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD) (2)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-SP)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Vychovatelství (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je tvorba krátkých videí pro děti s poruchou autistického spektra dle instrukcí rodičů dítěte. Studenti konzultují s rodiči stav dítěte, jeho záliby, stereotypní chování, oblasti, kterých se dítě obává a snaží se spolu vymyslet koncepci, která by byla nejvhodnější pro konkrétní dítě. Poté se studenti scházejí v týmech a natáčejí krátká videa v domácnostech dítěte nebo na místech potřebných dle konzultací rodičů. Snímek je pak zpracován a upraven studenty a předán rodiči, který pak videa představuje svému dítěti. Od rodiče se očekává zpětná vazba. Reflexe rodičů jsou předkládány studentům a jsou konzultovány další vhodné postupy, díky nim se v práci natáčení videí pokračuje. Studenti si mohou přerozdělit role mezi sebou – konzultace s rodiči, hraní rolí dle scénáře, stříhání snímků a jejich finální úprava, vytvoření vhodných kostýmů. Učitel oslovuje vhodné rodiče dětí s PAS, vysvětluje strategie metod a alternativních technik, garantuje aktivity studentů.
- Osnova
- 1. Seznámení se s dítětem a rodiči 2. Představení charakteru dítěte, záliby, stereotypního chování, spouštěče amoků, komunikace dítěte, jeho obavy 3. Zvolení vhodné strategie pro vybrané dítě, výroba kostýmu a příprava rolí a scénářů, samotné natáčení snímků, úprava filmů. 4. Předání snímků rodičů, očekáváná zpětná vazba od rodičů. 5. Reflexní setkání studentů, nejlépe i s rodičem, zhodnocení, domluva na další spolupráci.
- Literatura
- GRANDIN, Temple a Richard PANEK. Mozek autisty : myšlení napříč spektrem. Translated by Šárka D. Tripesová. Vydání první. Praha: Mladá fronta, 2014, 269 stran. ISBN 9788020431158. info
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická realizace díla
- Metody hodnocení
- prezentace společného projektu v týmu
- Informace učitele
- http://dennyhometoda.ped.muni.cz/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/SO501