PdF:UOPK_0007 Stratr. marketing a man. - Informace o předmětu
UOPK_0007 Strategický marketing a management
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Barbora Onderková (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 4. 3. 16:40–19:15 učebna 1, So 11. 3. 16:40–19:15 učebna 30, So 20. 5. 10:15–12:50 učebna 30
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Strategický management a marketing je seznámení s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů. Vedlejším cílem je vyzkoušení si týmové práce a zpracování seminární práce využívající znalosti získané v rámci tohoto předmětu, tj. projektu zaměřeného na strategickou analýzu a návrh strategie pro vybraný podnik – skutečně existující anebo fiktivní. Po absolvování tohoto kurzu by student měl : a)rozumět obsahu a významu strategického řízení a strategického marketingu a vzájemných souvislostí mezi oběmi oblastmi b)rozumět provázanosti strategického řízení podniku a strategického řízení dílčí funkce podniku – marketingové funkce c)pochopit význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení si konkurenceschopnosti d)znát podstatu metod a nástrojů strategického managementu a marketingu e)být schopen aplikovat teoretické poznatky v zpracované seminární práci.
- Osnova
- 1. Význam strategického řízení pro konkurenceschopnost podniku.
- 2. Hierarchie strategií a postavení strategického marketingového řízení ve strategickém řízení podniku.
- 3. Druhy a typy strategií a marketingových strategií.
- 4. Proces strategického řízení a strategického marketingového řízení.
- 5. Analýzy vnějšího (obecného a oborového okolí.
- 6. Analýzy vnitřního prostředí.
- 7. SWOT analýza.
- 8. Proces tvorby strategií a návrh variantních strategií.
- 9. Implementace a metody hodnocení strategie.
- 10.Zpracování strategického marketingového plánu.
- Literatura
- CHARVÁT, Jaroslav. Firemní strategie pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 201 s. ISBN 8024713896. URL info
- MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 8024712776. URL info
- Strategický marketing. Edited by Dagmar Jakubíková. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 2005, 209 s. ISBN 8024509024. info
- HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471. info
- KOŠŤAN, Pavol a Oldřich ŠULEŘ. Firemní strategie : plánování a realizace. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002, xi, 124. ISBN 8072266578. info
- MOZGA, Jaroslav a Miloš VÍTEK. Strategický marketing. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001, 239 s. ISBN 80-7041-484-7. info
- DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001, xiv, 256. ISBN 8071796034. info
- WESTWOOD, John. Jak sestavit marketingový plán. Translated by Jiří Vejdělek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 117 s. ISBN 8071695424. info
- Výukové metody
- Kurz je realizovaný prostřednictvím tutoriálů, t.j. kombinací přednášek a aktivní účasti studentů v podobě diskuse týkající se odpřednášených částí daných témat. Aktivní zapojení studentů je podpořeno také zpracováním skupinové práce, její prezentací a obhajobou.
- Metody hodnocení
- Studium je založeno jednak na přímé výuce – přednášce a tutoriálech, kterých hlavní náplní bude přednáška a praktická aplikace učiva na příkladech a dále na zpracování samostatné týmové seminární práce mimo hodiny vyhrazené přímé výuce. Absolvování kurzu vyžaduje také přípravu na setkání, která spočívá v nastudování vstupných informací k jednotlivým tématům uvedených v online Průvodci ke studiu. Tématem seminární práce je strategická marketingová analýza a zpracování návrhu marketingové strategie pro vybraný podnik. Seminární práci zpracovává tým v počtu 3 studentů.Seminární práce má požadovaný rozsah cca 60 stran, tj. cca 20 stran textu na jednoho člena týmu. Zkouška bude mít podobu obhajoby seminární práce a bude probíhat formou kladení otázek ze strany tutora jak k seminární práci, tak i k teoretickým znalostem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/UOPK_0007