PdF:AJ5209 Intonace zblízka - Informace o předmětu
AJ5209 Intonace zblízka
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5209/01: So 24. 2. 8:30–13:30 učebna 64, So 24. 3. 8:30–13:30 učebna 58, I. Headlandová Kalischová
- Předpoklady
- ! AJB_INFO Intonace zblízka &&( A2BP_SFFB Seminář z fonetiky B || A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B || AJ1202 Fonetika a fonologie B )
Students will have attended the two-semester course Phonetics and Phonology. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/14 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (4)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Students will learn to work with their voice, explore its possibilities, understand and imitate little nuances in meaning changed by intonation.
- Výstupy z učení
- Studenti po absolvování předmětu získají lepší povědomí o nuancích anglické intonace, změnách významu a interpretace promluv, v ideálním případě budou sami schopni pracovat se svým hlasem srovnatelným způsobem jako rodilí mluvčí.
- Osnova
- základní melodém otázky doplňovací (wh-questions)
- základní melodém otázky zjišťovací (yes/no-questions)
- způsoby vyjádření různého stupně jistoty
- zopakované otázky (repeat questions)
- zdůraznění informace (highlights)
- Literatura
- povinná literatura
- Hedlandová Kalischová, I. Sada pracovních listů. Nepublikováno
- Výukové metody
- Chorus repetition, drill, improvization, pair work.
- Metody hodnocení
- vlastní audionahrávka, sběr materiálu, kontrola přepisu nahrávky
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/el/1441/jaro2012/AJB_INFO/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/AJ5209