PdF:JVp038 NJ pro spec./soc. pedagogy - D - Informace o předmětu
JVp038 Němčina pro speciální/sociální pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radim Herout (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp038/01: Út 13:00–14:40 učebna 32, R. Herout
- Předpoklady
- JVp037 NJ pro spec./soc. ped. - C
Deutchkurs auf dem Sprachniveau B2. Die Voraussetzung für die Teilnahme ist der erfolgreich abgeschlossene C-Kurs. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Dieser Sprachkurs bereitet die Studenten auf aktive Kommunikation in unterschiedlichen Situationen vor. Es wird mit Lese- und Hörtexten auf dem Sprachniveau B2 gearbeitet und spezifische Merkmale der Fachsprache in der Lexik, Grammatik und Stilistik werden berücksichtigt. Geübt werden auch mündliche Präsentationen sowie schreiben von Resümees, Kommentaren und formellen Briefen.
- Osnova
- Themen nach Absprache am Anfang des Semesters + Grammatik: Syntax: Hauptsätze, Nebensätze, Satzgefüge, Konnektoren
- Literatura
- HABERSACK CH., a PUDE, A. Menschen. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning Deutschland: Hueber Verlag, 2013, 99 s. ISBN 978-3-19-301902-8. info
- PERLMANN-BALME, Michaela a Susanne SCHWALB. Sicher! : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2012, 119 s. ISBN 9783190012060. info
- KOITHAN,SCHMITZ ...., Ute, Helen. Aspekte, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch 2. Berlin und München: Langenscheidt, 2008, 199 s. ISBN 978-3-468-47481-1. info
- Výukové metody
- Gruppenarbeit, Rollenspiele, Präsentieren, Feedback geben, kurze Schreibimpulse, Lesetechniken trainieren, Aussprachespiele
- Metody hodnocení
- 1. Anwesenheit (1 Absenz erlaubt), Hausaufgaben jede Woche, aktive Teilnahme 2. mündliche Präsentation / Lernaktivität vorbereiten 3. Abschlussprüfung: schriftlicher Teil (Hören, Lesen, Grammatik, Wortschatz, Schreiben); mündlicher Teil (Monolog 1 Minute, Dialog 6 Minuten) - Bestehensgrenze 65 %
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/JVp038