PdF:UOPK_2008 Ekonomika a řízení pr. po. - Informace o předmětu
UOPK_2008 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 3. 3. 10:15–12:50 učebna 60, So 10. 3. 7:30–10:05 učebna 10, So 24. 3. 9:20–11:55 učebna 60, So 7. 4. 10:15–12:50 učebna 60
- Předpoklady
- UOPK_2000 Úvod od studia - Technické obo || UOPK_4000 Úvod od studia - Dopravní služ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Ekonomika a řízení průmyslových podniku 2 prohlubuje poznatky získané v předchozích předmětech ekonomického zaměření. Rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt, cíle a nástroje marketingu. Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
- Osnova
- 1) Obsah marketingové komunikace.
- 2) Základní komunikační modely.
- 3) Nástroje marketingové komunikace.
- 4) Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků.
- 5) Typy výzkumů a jejich metody.
- 6) Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně.
- 7) Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle.
- 8) Logistika v oblasti nákupu a výroby.
- 9) Distribuční logistika.
- 10) Řízení dodavatelských řetězců.
- Literatura
- povinná literatura
- Základní: LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika : příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 8072262211
- PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 8024702541.
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemné testy
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Technické obory nebo Dopravní služby.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/UOPK_2008