PdF:AJ0216 Výslovnostní cvičení B - Informace o předmětu
AJ0216 Výslovnostní cvičení B
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Martin Vaněk (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0216/01: Út 14:00–14:50 učebna 65, M. Vaněk
AJ0216/02: Út 15:00–15:50 učebna 65, M. Vaněk - Předpoklady
- ! AJPV_VYSB Výslovnostní cvičení B
Student is supposed to have passed successfully the foundational course in phonetics and phonology in the first year of study or needs to practise concrete pronunciation items that have proved to be unsatisfactory.Preferably,the students have taken AJPV_VYSA in the autumn semester.However,it is not recommended that students take AJPV_VYSA or AJPV_ VYSB before taking phonetics seminars in the first year of study. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The course offers further practice of selected pronunciation problems,such as stress,rhythm and intonation using advanced authentic spoken texts which are analysed and practised in various forms (BBC news,Streaming Speech CD-ROM etc.)
- Výstupy z učení
- At the end of this course, students will be able to: - identify the most common intonation patterns used in English - demonstrate a range of intonation patterns in a given context - pronounce a selection of high-frequency lexical items - justify their choice of a particular intonation pattern - produce a more fluent speech act
- Osnova
- 1.Intonational patterns in context 2.Greetings.Giving information 3.Yes-no questions.Wh-questions 4.Incomplete utterances 5.The use of fall 6.The use of rise 7.The use of fall-rise 8.The use of rise-fall and level 9.Reading conversational transcripts and applying the principles learned 10.Work with the Straming speech CD-ROM -focus on fast speech 11.Work with the straming Speech CD-ROM -focus on different accents of English 12.Work with the Dramatic Monolugues for Listening Comprehension" textbook
- Literatura
- Cauldwell,R.Streaming Speech.Birmingham:Speechinaction,2003.ISBN 0-9543447-1-5
- Thomson,I.Intonation practice.Oxford:Oxford university Press,1990.ISBN 0-19-453090-6
- HANCOCK,M.English pronunciation in Use.Cambridge:Cambridge University Press,2003.ISBN 0-521-00185-4
- Mortimer,C.dramatic Monolugues for Listening Comprehension.Cambridge:Cambridge University Press,1989.ISBN 0-521-22923-5
- ALLEN,W.S.Living English Speech.Longman,1965
- Graham,C.Jazz chants.Oxford:Oxford University Press,1978.ISBN 0-19502407-9
- Výukové metody
- drill, repetition, discussion
- Metody hodnocení
- Attendance 80%,for credit each student has to memorise a spoken text using the correct rhythmical and intonational patterns and defend the strategies used.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ0216