PdF:RJ2019 Jazykový seminář 2 - Informace o předmětu
RJ2019 Jazykový seminář 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2019/01: Pá 22. 2. 16:00–17:50 učebna 62, Pá 8. 3. 16:00–17:50 učebna 62, Pá 22. 3. 16:00–17:50 učebna 62, Pá 5. 4. 16:00–17:50 učebna 62, Pá 26. 4. 16:00–17:50 učebna 62, Pá 10. 5. 16:00–17:50 učebna 62, J. Krejčí
- Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B2-C1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Ruský jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství ruského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení 2 (RJ2011), dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností, upevňování slovní zásoby.
Doporučují se čtení a poslech ruskojazyčných textů a práce s ruskojazyčným internetem. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování kurzu schopen konverzovat na probraná témata; správně používat intonační konstrukce, frazeologické jednotky; zdokonalí se v písemném a ústním projevu.
- Osnova
- 1. Výlet do Ruska. Kam bych si rád(a) zajela. Ruské oblíbené suvenýry: matrjoška, gžel, chochloma a samovar.
- 2. Regiony Ruska, jak je známe i neznáme. Česká republika. Co bych ukázala kamarádům z Ruska.
- 3. Ruská a česká národní kuchyň. Čím se liší?
- 4. Stravování, příprava jídel. Nádobí a vybavení kuchyně.
- 5. Zdravý životní styl: výživa, pohyb, denní režim.
- 6. Když jsme nemocní. Návštěva lékaře.
- 7. Kde bych chtěl(a) bydlet. Město a venkov, byt a rodinný dům.
- 8. Domácí práce: úklid, praní, mytí nádobí. Co z toho nesnášíte nejvíc?
- 9. Způsob života a jeho záruky. Pojištění, vydaje, úspory.
- 10. Poskytování služeb, obchodní střediska. Kam chodíte nejčastěji?
- 11. Kamenné obchody a e-shopy. Pozitiva a negativa.
- 12. Shrnutí a opakování probrané látky.
- Literatura
- doporučená literatura
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- LASKAREVA, Je. P. Čistaja grammatika. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2006, 336 s. ISBN 5865473689. info
- GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Grammatika russkogo jazyka v upražnenijach i kommentarijach : morfologija. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2005, 423 s. ISBN 5865472925. info
- BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4. upr. vyd. Voznice: Leda, 2003, 384 s. ISBN 8073350130. info
- GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki : učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5200028272. info
- Výukové metody
- Seminář, dialogy, besedy a diskuse na probíraná témata, domácí úkoly, skupinové projekty v rámci probíraných okruhů, čtení a poslech ruských textů.
- Metody hodnocení
- a) Aktivní práce na hodinách.
b) Průběžné plnění domácích úkolů (esejů v ruštině).
c) Vypracování závěrečné eseje na zadané téma. - Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro prezenční studium platí pravidelná docházka (povoleny jsou max. 2 absence).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/RJ2019