PdF:RJ2031 Ročníková práce 1 - Informace o předmětu
RJ2031 Ročníková práce 1
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Ruský jazyk na minimální úrovni B2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Ruský jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství ruského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem je ověřit teoretické znalosti a klíčové dovednosti, které studenti mají získat v předmětech lexikologie a stylistika, syntax, gramatika ruštiny a které souvisí s praktickými aspekty slova, jeho fungováním v rámci stylistiky, jeho rolí a základními funkcemi v různých stylistických rovinách.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - provádět rozbor textu z hlediska lexikálního a stylistického; - posoudit vhodnost použití výrazu ve stylisticky různorodém kontextu a zdokonalit si dovednost při práci se slovníky; - na textovém materiálu vymezit podstatné znaky stylistické charakteristiky a zvládnou stylistickou analýzu textu; - rozlišit texty různých funkčních stylů z hlediska lexikálního, fonetického, morfologického a syntaktického; - zdokonalit si svůj písemný projev.
- Osnova
- Návrhy témat semestrálních prací 1. Шутливые слова в русском языке. Их роль и функционирование. 2. Высокие и торжественные слова в русском языке. 3. Иронические слова в русском языке. Их роль и функционирование. 4. Метафора в русской лирике. 5. Сопоставление синонимических рядов в русском и чешском языках – использовать – пользоваться – применять – употреблять. 6. Антонимы в русских пословицах и поговорках. 7. Особенности современной публицистической лексики (по материалам газет и журналов). 8. Жаргонная лексика в современной художественной литературе. 9. Русско–чешские омонимы – происхождение, предупреждение интерференции. 10. Сочетаемость глагола ”писать” в русском и чешском языках.
- Výukové metody
- V rámci přípravy samostudium doporučené literatury, na základě které studenti vypracují semestrální práci v ruském jazyce.
- Metody hodnocení
- Předmět je zaměřen na praktické využití teoretických poznatků z předmětů lexikologie a stylistiky ruštiny, syntaxe ruštiny, gramatiky ruštiny a následné ověření získaných znalostí a klíčových dovedností při práci s ruskojazyčným textem. Hodnotí se úroveň teoretických vědomostí, jazyková vybavenost a schopnost studentů pracovat s odbornou literaturou v rámci vědecké práce.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=672 (heslo Lexico) Návrh témat
Student bude schopen: - provádět rozbor textu z hlediska gramatického, lexikálního a stylistického; - posoudit vhodnost použití výrazu ve stylisticky různorodém kontextu a zdokonalit si dovednost při práci se slovníky; - na textovém materiálu vymezit podstatné znaky stylistické charakteristiky a zvládnou lexikálně-stylistickou analýzu textu; - rozlišit texty různých funkčních stylů z hlediska lexikálního, fonetického, morfologického a syntaktického; - zdokonalit si svůj písemný projev v ruštině. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/RJ2031