PdF:SZ2BP_SZP2 Sebezkušenost profese 2 - Informace o předmětu
SZ2BP_SZP2 Sebezkušenostní příprava na profesi 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 3x180 minut. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Černá (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Andrea Poslt (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2BP_SZP2/01: Pá 8. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 10. 5. 8:00–11:50 učebna 73, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/02: Pá 8. 3. 8:00–11:50 učebna 73, Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 73, Pá 26. 4. 8:00–11:50 učebna 73, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/03: Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 73, T. Andrášik
SZ2BP_SZP2/04: Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/05: Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/06: Pá 26. 4. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 3. 5. 8:00–11:50 učebna 75, Pá 10. 5. 8:00–11:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/07: Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 3. 5. 13:00–16:50 učebna 75, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP2/08: Pá 22. 2. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 1. 3. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 33, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/09: Pá 22. 2. 13:00–16:50 učebna 33, Pá 1. 3. 13:00–16:50 učebna 33, Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 33, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/10: Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 33, Pá 12. 4. 8:00–11:50 učebna 73, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/11: Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 33, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 73, Pá 12. 4. 13:00–16:50 učebna 73, J. Nehyba
SZ2BP_SZP2/12: Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 37, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 37, Pá 3. 5. 8:00–11:50 učebna 28a, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/13: Pá 22. 2. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 12. 4. 8:00–11:50 učebna 28a, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/14: Pá 22. 2. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 15. 3. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 33, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/15: Pá 1. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 22. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, M. Košatková
SZ2BP_SZP2/16: Pá 8. 3. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 26. 4. 8:00–11:50 učebna 28a, Pá 10. 5. 8:00–11:50 učebna 28a, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/17: Pá 8. 3. 13:00–16:50 učebna 38, Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 38, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 38, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/18: Pá 15. 3. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 29. 3. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 3. 5. 13:00–16:50 učebna 39, L. Škarková
SZ2BP_SZP2/19: Pá 22. 3. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 29. 3. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 5. 4. 13:00–16:50 učebna 28a, K. Černá
SZ2BP_SZP2/20: Pá 26. 4. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 3. 5. 13:00–16:50 učebna 28a, Pá 10. 5. 13:00–16:50 učebna 28a, K. Černá - Předpoklady
- SZ2BP_SZP1 Sebezkušenost profese 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 400 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/400, pouze zareg.: 0/400
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
- Výstupy z učení
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
- Osnova
- 1. Náhled na to jak reflektuji a dávám zpětnou vazbu. 2. Techniky reflektivní praxe na příkladu vlastní zkušenosti. 3. Nastavení nových osobních a profesních cílů – akční plán.
- Literatura
- ROBINSON, K., & ARONICA, L. Ve svém živlu: najděte sami sebe a změňte svůj život. Brno: BizBooks. 2013.
- Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh.
- STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
- BUCKLER, Scott a Paul CASTLE. Psychology for teachers. Los Angeles: Sage, 2014, xxiv, 363. ISBN 9781446211144. info
- LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
- WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
- Metody hodnocení
- pravidelná docházka studenta na seminář
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZ2BP_SZP2