PdF:SZ6037 Sebezkušenostní příprava na pr - Informace o předmětu
SZ6037 Sebezkušenostní příprava na profesi II
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6037/01: So 11. 5. 10:00–13:50 učebna 75, J. Nehyba
SZ6037/02: So 27. 4. 9:00–12:50 učebna 75, L. Škarková
SZ6037/03: So 27. 4. 9:00–12:50 učebna 38, P. Svojanovský - Předpoklady
- !NOWANY( SZ6637 Self-experience Preparation for the Profession II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Cíle předmětu
- Smyslem blokové výuky je pomoci studentům zvědomovat, jakým způsobem uvažují o osobnostních a profesních témata podporujících jejich rozvoj. Konkrétně jak jejich vlastní zkušenost (osobní i profesní), kterou doposud získali, utváří jejich vnímání sebe v rámci své budoucí profesní dráhy. Výukový blok bude založen na prozkoumávání a rozvíjení sebezkušenosti studentů, kterou si sebou do předmětu přináší z asistenstké praxe a která vznikne díky aktivitám přímo v předmětu. Kurz je inspirován konceptem Systemického modelování (Systemic modelling) a modelem Osobního rozvojového plánu (Personal Development Plan). Cílem blokové výuky je tedy umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata - osnova) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi.
- Výstupy z učení
- Výstupy z učení: Student po skončení výukového bloku bude: • Mít základní náhled na vlastní proces sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata- osnova). • Mít základní náhled na některá vybraná témata (viz témata - osnova) osobnostního rozvoje a profesního rozvoje.
- Osnova
- Hlavní témata (osnova): 1. Náhled na to jak reflektuji a dávám zpětnou vazbu. 2. Techniky reflektivní praxe na příkladu vlastní zkušenosti 3. Nastavení nových osobních a profesních cílů – akční plán.
- Literatura
- doporučená literatura
- Schön, D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. Aldershot: Ashgate.
- Buckler, S., &Castle, P. (2014). Psychology for teachers. Los Angeles: Sage.
- Carey, B. (2014). How we learn: The surprising truth about when, where, and why it happens. New York: Random House.
- Brown, P. C. (2014). Make it stick: The science of successful learning. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press.
- neurčeno
- Coyle, D. (2009). The talent code: Greatness isn't born: It's grown, here's how. New York: Bantam Books.
- Manson, M. (2017). Důmyslné umění, jak mí všechno u p****e. Praha: Omega.
- Sousa, D. A. (2011). How the brain learns.Thousand Oaks: CorwinPress.
- Waitzkin, J. (2008). The art of learning: an inner journey to optimal performance. New York: Free Press.
- Pacher, P. & Píšková, M. (2017). Průvodce sebepoznáním aneb Skrze sebe poznám Tebe. Brno: Institute of Applied Psychology.
- Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh.
- Výukové metody
- Metody výuky: facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Hodnocení je z velké části založeno na aktivní účasti na výukovám bloku. Aktivní účast znamená, že student reflektuje písemnou nebo ústní formou své zkušenosti s jednotlivými tématy v rámci výukového bloku. Písemná forma reflexe spočívá ve zpracování pracovních listů. Ústní forma znamená, že se student zapojuje do diskuzí a reflektuje při nich svou vnitřní zkušenost.
- Informace učitele
- Student si tento předmět zapisuje spolu s předmětem Asistentská praxe nebo Asistentská praxe-asistent pedagoga. Nahrazování hodin: Pokud se nemůžete účastnit některého ze seminářů, pak máte možnost se přihlásit na náhradní termín ve zkouškovém období (prostřednictvím aplikace pro vyhlašování termínů zkoušek a zápočtů). Vždy budou vypsané minimálně tři náhradní termíny, kdy každý z nich bude korespondovat s třemi tématy semináře ze semestru.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZ6037