PdF:UPVK_0037 Školní vzdělávací programy - Informace o předmětu
UPVK_0037 Školní vzdělávací programy
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium pro učitele odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitelství odborného výcviku a praxe (program PdF, C-CV)
- Studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na dopravní výchovu (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na obchod a služby (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na technické obory (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na zdravotnictví (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku tvorby školních vzdělávacích programů na středních odborných školách. Východiskem je rámcový vzdělávací program a jeho rozpracování do školních vzdělávacích programů. Celkové změny v pojetí a stylu práce školy a každého pedagoga.Týmová práce pedagogického sboru, která klade nové nároky na výkon pedagogického povolání a ovlivní práci managementu školy i jednotlivých vyučujících. Cílem předmětu je získání vědomostí a dovedností v oblasti přípravy tvorby školních vzdělávacích programů, v oblasti tvorby školních vzdělávacích programů a v oblasti realizace školních vzdělávacích programů v praxi.
- Osnova
- 1. Struktura a obsah RVP 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP 3. Struktura ŠVP a postup tvorby 3.1 Úvodní identifikační údaje 3.2 Profil absolventa 3.3 Učební plán 3.4 Učební osnovy 3.5 Vzdělávací moduly 3.6 Personální a materiální podmínky 3.7 Spolupráce se sociálními partnery 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 4.1 Klíčové kompetence 4.2 Průřezová témata 4.3 Metodika práce s průřezovými tématy Studijní literatura uvedena v informacích učitele
- Literatura
- doporučená literatura
- www.nuv.cz
- ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, referáty studentů, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: - Příprava podkladů pro tvorbu školního vzdělávacího programu podle pokynů vyučujícího.
- Informace učitele
- Další literatura: Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. Projekt Pilot- S – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/UPVK_0037