PdF:AJ0307 Zpěv ve výuce angličtiny - Informace o předmětu
AJ0307 Zpěv ve výuce angličtiny
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0307/01: Út 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), A. Randall
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (4)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (4)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (6)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (6)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should have learned a wide variety of songs which can be used in their future teaching careers. They should be aware of different ways of presenting songs with their students and should be able to make reasoned decisions about the appropriacy of different songs for different age groups and levels.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will: learn a large number of songs useful for teaching English to children and adults. create a portfolio of songs and reflections on them which can be used in their future teaching visit a school and learn how to put on a workshop for children be aware of the advantages of using songs in the classroom and how to exploit them
- Osnova
- Topics covered will include:
- Children's songs
- Songs for different seasons
- Songs for higher level students
- Songs from different parts of the world
- Literatura
- Zpěvník humpty dumpty (Variant.) : Humpty dumpty : Mother goose songs and rhymes, other more grown up songs, Christmas carols. info
- MURPHEY, Tim. Music & song. Oxford: Oxford University Press, 1992, 151 s. ISBN 0-19-437055-0. info
- GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Illustrated by Anna Veltfort. Oxford: Oxford University Press, 1979, xi, 84. ISBN 0195024966. info
- Výukové metody
- The classes will take the form of seminars. There will be group discussion and group singing and all members of the class will be expected to take an active part in the class. There will also be a visit to a local primary school.
- Metody hodnocení
- The final assessment will be in the form of a portfolio showing what students have learned. This will be presented in pairs. The credit will be awarded if the portfolio is of an acceptable standard and shows progress in the student's understanding of how to use songs in the classroom.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2272
http://www.funsongs.co.uk/ - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ0307