PdF:SPk903 Podpůrná opatření u žáků s těl - Informace o předmětu
SPk903 Podpůrná opatření u žáků s tělesným, zrakovým a mentálním postižením
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPk903/Kombi01: Pá 14. 2. 8:00–13:50 učebna 50, Pá 27. 3. 8:00–13:50 učebna 50, D. Opatřilová, P. Pitnerová
- Předpoklady
- 75 % účast
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vysvětlit a popsat stupně podpůrných opatření u žáků se zrakovým, tělesným a mentálním postižením, které se poskytují v běžných základních školách v rámci inkluzivního vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Očekávané výstupy: • student znát stupně podpůrných opatření u žáků s tělesným, zrakovým a mentálním postižením. • zná podpůrná opatření se zaměřením na tělesné, zrakové a mentální postižení
- Osnova
- Hlavní témata (osnova): • Novela školského zákona. • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu. • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění. • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání. • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění.
- Literatura
- povinná literatura
- Všechny katalogy podpůrných opatření (Systémová podpora inkluzivního vzdělávání, www. upol.cz)
- doporučená literatura
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 207 s. ISBN 978-80-210-6527-7. info
- SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 160 s. ISBN 978-80-247-1733-3. info
- Výukové metody
- Interaktivní účast na semináři, samostudium odborné literatury, tvorba případové studie.
- Metody hodnocení
- 75 % účast, tvorba případové studie žáka se SVP na podpůrná opatření. Student bude charakterizovat všech 10 oblastí podpůrných opatření, vypracuje případovou studii žáka se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na aplikaci podpůrných opatření.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SPk903