SZ6104 E-learning and interactivity systems in education

Faculty of Education
Spring 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Supplier department: Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SZ6104/01: Wed 12:00–13:50 učebna 28, K. Picka
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty pracovat s e-learningovým prostředím, kde budou schopni aktivně vytvářet ucelené e-learningové kurzy. Rovněž se studenti naučí využívat vybraný SW pro tvorbu výukových opor pro interaktivní tabule.
Learning outcomes (in Czech)
Student po úspěšném absolvování předmětu: - bude schopen vytvořit vlastní e-learningový kurz v systému LMS Moodle - bude znát zásady tvorby distančních opor a e-learningových kurzů; - bude schopen navrhnout obsahovou náplň kurzů včetně efektivního využívání aktivit dostupných v prostředí LMS; - bude ovládat základní správu, konfiguraci a instalaci e-learningového systému - bude schopen tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule; - bude znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivní tabule a další související didaktické techniky; - bude schopen v praxi využít možnosti interaktivních tabulí ve výuce
Syllabus (in Czech)
  • 1. E-learnigové systémy v praxi. 2. Autorské prostředí LMS Moodle z pohledu studenta, učitele a správce. 3. Tvorba výukových materiálů dle zásad tvorby distančních studijních opor. 4. Studijní materiály v prostředí LMS Moodle. 5. Stavba kurzů pro sychnronní výuku, asynchronní výuku. 6. Správa kurzů a nastavení z pohledu tutora. 7. Druhy interaktivních tabulí. 8. Interaktivní tabule ve výuce. 9. Multimediální aktivity a interaktivita ve výuce. 10. Interaktivní tabule a hlasovací zařízení. 11. Vzdělávání s využitím interaktivních tabulí.
Literature
  • DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598. info
  • ROUBAL, Pavel. Počítač pro učitele. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 312 s. ISBN 9788025122266. info
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ and Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ and Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Teaching methods (in Czech)
Praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání, přednáška.
Assessment methods (in Czech)
Vypracování distanční opory a interaktivní prezentace.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Teacher's information
http://elmood.ped.muni.cz
The course is also listed under the following terms Autumn 2019, autumn 2020, Spring 2021, Autumn 2021, Spring 2022, Autumn 2022, Spring 2023, Autumn 2023, Spring 2024.
  • Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2020/SZ6104