AJ0112 Mluvený projev B

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 2 hodiny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0112/01: Út 12:00–13:50 učebna 4, K. Tomková
AJ0112/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Tomková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
• poskytnout studentům dostatečný prostor a bezpečné prostředí k vyjádření vlastního názoru • nabídnout různé možnosti a formy diskusí, debat, týmové práce i individuálního projevu • rozvíjet řečové dovednosti (zejména ústní projev, ale také poslech, čtení s porozuměním a psaní) • seznámit studenty s různými prezentačními technikami, zvýšit jejich jazykovou vybavenost a podporovat kritické myšlení
Výstupy z učení
Student/ka: • bude schopen/schopna aktivně používat anglický jazyk v různých komunikačních situacích • se dokáže zapojit do volné diskuse a reagovat na podněty a názory ostatních studentů • dokáže kriticky pracovat s textem, přednést stručný nástin hlavních bodů a myšlenek a objasnit své vlastní stanovisko a názor • bude schopen/schopna monitorovat ústní projev svůj i ostatních a rozpoznat jeho relevantnost/irelevantnost, známky nejistoty, koherenci a přínos pro komunikační situaci
Osnova
  • The course will cover various areas of spoken discourse on a range of topics. Students are expected to come to attend classes, work in groups and be prepared to express their opinions on controversial matters.
Literatura
  • ANDERSON, Kenneth, Tony LYNCH a Joan MACLEAN. Study speaking : a course in spoken English for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 224 s. ISBN 0521533961. info
  • UR, Penny. Discussions that work : task-centred fluency practice. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, vi, 122. ISBN 0521281695. info
Výukové metody
The methods used in teaching are mainly different types of discussion (pair, group, class), reading, listening and giving presentations. All these expect active home preparation.
Metody hodnocení
Attendance is required since it is impossible to make up a missed discussion. Regarding class contribution, students should participate positively in group and class discussions, and not only when called upon. Students are also required to give several brief presentations to the whole class. Throughout the semester students are ancouraged to think which activities and how they could be able to use or adapt for their own teaching.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
I recommend that students practice their practical language skills even outside of class: for example, by reading or listening to English or American news, or by engaging in conversation.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.