PdF:FC4107 Výzkum učitele chemie na ZŠ - Informace o předmětu
FC4107 Výzkum učitele chemie na ZŠ
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (cvičící), Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (zástupce)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC4107/Kombi01: So 6. 3. 14:00–15:50 laboratoř 87, So 13. 3. 14:00–15:50 laboratoř 87, So 20. 3. 16:00–17:50 laboratoř 87, So 10. 4. 14:00–15:50 laboratoř 87, A. Bayerová
FC4107/Prez01: Po 17:00–18:50 laboratoř 80, A. Bayerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-CH2) (6)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou:
- seznámení se základními metodikami pedagogického výzkumu
- seznámení se základními statistickými metodami vyhodnocení experimentálních dat
- seznámení s teorií didaktických testů
- uvažování o výzkumých chemických problematikách, vhodných pro práci učitele a žáků na základní škole
- seznámení s výsledky chemického výzkumu uskutečněného na základní škole,publikovanými v časopisech nebo konferenčních sbornících - Výstupy z učení
- Po skončení kurzu bude student schopen:
- pracovat se základními metodikami pedagogického výzkumu
- pracovat se základními statistickými metodami vyhodnocení experimentálních dat
- aplikovat teorii didaktických testů
- uvažovat o výzkumých chemických problematikách, vhodných pro práci učitele a žáků na základní škole
- porozumět výsledkům chemického výzkumu uskutečněného na základní škole,publikovanými v časopisech nebo konferenčních sbornících - Osnova
- 1. týden: Základní metody sběru dat v pedagogickém výzkumu.
- 2. týden: Základy kvantitativního výzkumu: základní soubor a výběr, metody výběru, hypotéza.
- 3. týden: Teorie didaktických testů.
- 4. týden: Základy statistického zpracování dat.
- 5. týden: Dotazníková šetření, možnosti zpracování dat.
- 6. týden: Kvalitativně orientovaný výzkum.
- 7. týden: Program pro kvalitativní analýzu dat ATLAS.ti
- 8. týden: Příklady výzkumných chemických problematik, vhodných pro práci učitele a žáků na základní škole.
- 9. týden: Příklady výsledků chemického výzkumu uskutečněného na základní škole.
- 10. a 11. týden: Práce s databázemi ERIC, SCOPUS a Web of Science.
- 12. týden: Shrnutí, konzultace dle aktuálních potřeb studentů.
- Literatura
- doporučená literatura
- Hana Cídlová: Habilitační práce. Praha, 2006. / Hana Cídlová: Inaugural Dissertation. Praha, 2006.
- neurčeno
- Edice Chemické listy. Praha: Česká společnost chemická. info
- Internet: Science Direct, Web of Science apod. / Internet: Science Direct, Web of Science etc.
- Journal of Chemical Education
- Biologie, chemie, zeměpis. ISSN 1210-3349. / Biology, Chemistry, Geography. ISSN 1210-3349.
- Výukové metody
- Seminář
skupinová diskuse
samostatný úkol - Metody hodnocení
- Zakončení:
Nejvýše 3 absence.
Rozhovor nad výsledky samostatné práce - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/FC4107