PdF:JVp018 Eng. for Special Educators - D - Informace o předmětu
JVp018 Angličtina pro speciální pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp018/01: Čt 12:00–13:50 učebna 53, A. Bízková Doleželová
JVp018/02: Čt 8:00–9:50 učebna 10, A. Bízková Doleželová
JVp018/03: Út 12:00–13:50 učebna 67, D. Hochmanová
JVp018/04: Po 14:00–15:50 učebna 53, D. Hochmanová - Předpoklady
- JVp017 Eng. for Special Educators - C
A pass in JVp017 English for Special Educators - C. (Úspěšně absolvovaný předmět JVp017 Angličtina pro speciální pedagogy - C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Special Education (Specialization 1 - Speech and Hearing Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 2 - Visual Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 3 - Behavioral Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 4 - Intellectual Disabilities and Autism Spectrum Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 5 - Multiple Disabilities) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 6 - Special Adult Education) (program PdF, N-SPZPA)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- A B2 course whose mission is to develop students' language in receptive (reading, listening), productive (speaking, writing), and interactive modes of communication. Its further aim is to foster autonomy in students by providing them with opportunities to regulate their own learning process (open glossary). It also offers tasks that will enable students to develop their academic skills, for example researching sources, arguing a point, synthesizing information, giving feedback, mediating information, and problem-solving. Also, the course materials provide a wide range of activities that are aimed at helping students to acquire specialist vocabulary.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken texts dealing with SNE issues at B2 level of the CEFR; understand written texts dealing with SNE issues at B2 level of the CEFR; produce an argumentative synthesis; provide peer review; present a persuasive talk and write a report. They will also be able to use specialist terminology related to selected topics.
- Osnova
- Subject-specific topics: 1) Specific learning difficulties 2) Autism spectrum disorders 3) ADHD 4) Down syndrome Academic skills: - researching sources, - arguing a point, - synthesising information, - giving feedback, - mediating information and - problem-solving Grammar (self-study): - conditionals; articles; countable and uncountable nouns; some, any, no…; reported speech; selected B2 structures; prepositional phrases; transitional expressions; phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- Course materials in the IS MUNI
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, xii, 88. ISBN 9780521476607. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Test your English vocabulary in use : upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 150 s. ISBN 052166568X. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed to develop and practise both language competencies (productive, receptive & interactive) and soft skills (researching, synthesising, explaining, presenting, problem-solving and collaborating).
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two undocumented absences are allowed), completing in-term tasks/home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitting writing assignments: an argumentative synthesis & a report; 3) Giving a talk about the synthesis 4) Giving peer feedback on the synthesis, talk, and report; 5) Contributing to an open glossary 6) Oral exam: presenting the tasks the student has worked on throughout the semester and reflecting on the process of accomplishing them.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/JVp018