PdF:MAk029 Specif. vzděl. potřeby v mat. - Informace o předmětu
MAk029 Specifické vzdělávací potřeby v matematice
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/1.3. 16 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Veseláková (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět bude vyučován, bude-li zapsáno alespoň 30 studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2) (2)
- Cíle předmětu
- Student je schopen po absolvování disciplíny aplikovat poznatky pro výuku žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
- Výstupy z učení
- Student je schopen po absolvování disciplíny aplikovat poznatky pro výuku žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
- Osnova
- Dyskalkulie, její příčiny a projevy. Reedukační postupy. Individuální vzdělávací program. Práce s nadanými žáky v matematice.
- Literatura
- BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ. Objevováním známého učíme objevovat neznámé. In Učitel a nadaný žák. první. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, s. 7-18. ISBN 978-80-7392-054-8. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami a jejich vzdělávání v matematice. In Setkání učitelů matematiky. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 49-62. ISBN 978-80-210-4675-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Postavení dyskalkuliků na základní škole. In Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. první. Brno: Paido, 2007, s. 263-268. edice pedagogické literatury, č.272. ISBN 978-80-7315-162-1. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení u žáků 2. stupně ZŠ. první. Praha: IPPP ČR, 2006, s. 127-133. ISBN 80-8656-13-5. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 80-7178-800-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ, Milena VAŇUROVÁ a Miloslav BLAŽEK. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. 2000, 93 s. ISBN 80-85931-89-3. info
- Výukové metody
- Seminář.
- Metody hodnocení
- zápočet, projekt 70 % účast
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/MAk029