PdF:SPc504 Výuka v heterogenní třídě – pr - Informace o předmětu
SPc504 Výuka v heterogenní třídě – praktický seminář
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Olbertová (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPc504/OS01: So 17. 4. 8:00–13:50 učebna 64, So 22. 5. 8:00–13:50 učebna 54, M. Olbertová
- Předpoklady
- SZZ ze speciální pedagogiky
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol pro přímou pedagogickou činnost ve školách a třídách zřízených pro žáky se SVP (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika – specializace etopedie (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika – specializace oftalmopedie (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika – specializace psychopedie (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika – specializace somatopedie (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika – specializace specifické poruchy učení (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si strategie ve vzdělávání žáků v heterogenní třídě se zaměřením na rozvoj funkční gramotnosti. Po absolvování kurzu bude student schopen zvládat intervence a přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, navázat efektivní spolupráci s rodiči.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen:
• Řešit náročné situace při vzdělávání žáků a komunikaci s rodiči.
• Nastavit pravidla ve třídě a pracovat s klimatem třídy.
• Přistupovat diferencovaně k výuce a hodnocení žáků v heterogenní třídě.
• Spolupracovat s asistentem pedagoga, využívat spolupráci se školním poradenským pracovištěm.
• Využívat různé strategie a postupy k rozvíjení funkční gramotnosti žáků, podporovat projektovou výuku, využívat vhodné přístupy alternativní pedagogiky. - Osnova
- 1. Nastavování pravidel ve třídě. Práce s klimatem v heterogenní třídě.
- 2. Personální podpora v heterogenní třídě. Spolupráce učitele a asistenta pedagoga, jejich role ve vzdělávání.
- 3. Řešení náročných situací při vzdělávání žáků, komunikace se zákonnými zástupci. Role školního poradenského pracoviště.
- 4. Projektová výuka v heterogenní třídě. Rozvíjení funkční gramotnosti, klíčových kompetencí. Strategie učení.
- 5. Gramotnost a žáci se SPU, přístupy ve vyučování.
- 6. Alternativní přístupy a společné vzdělávání.
- 7. Individualizace a diferenciace ve vzdělávání s ohledem na maximální rozvoj žáka.
- 8. Výuka, zjišťování výsledků vzdělávání, hodnocení žáků v heterogenní třídě
- Výukové metody
- interaktivní přednáška, diskuse v kontextu vlastní pedagogické praxe
- Metody hodnocení
- aktivní účast v semináři (80%);
splnění úkolu a jeho odevzdání v dohodnutém termínu (seminární práce/esej na zadané téma) - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/SPc504