AJ0413 Kognitivní aspekty výuky jazyků

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0413/01: Čt 16:00–17:50 učebna 58, J. Chocholatá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
In this course we will explore:
- how languages are learnt (or brief introduction of second language learning theories);
- what happens when we listen/read/write/speak in a second language (or brief introduction of cognitive processes involved in listening, ...);
- what the role of memory is in second language learning;
- what the role of consciousness, language input and interaction is in second language learning;
- what we can learn from the above about language teaching.
Osnova
  • The topics will include:
  • • Second language learning theories
  • • Cognitive processes in second language learning
  • • Memory
  • • Consciousness
  • • Language input
  • • Interaction
  • • Implications for language teaching
Literatura
  • Vivian Cook: Second language learning and language teaching
  • Rosamond Mitchell and Florence Myles: Second language learning theories
  • Patsy M. Lightbown and Nina Spada: How languages are learned
Výukové metody
Lecture, discussion, classroom video analysis, textbook analysis, group work, reading, homework
Metody hodnocení
Final project and its presentation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2023.