PdF:AJ4402 Didaktika anglického jazyka 1B - Informace o předmětu
AJ4402 Didaktika anglického jazyka 1B
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ4402/01: Po 8:00–9:50 učebna 53, L. Nepivodová
AJ4402/02: Út 12:00–13:50 učebna 12, L. Nepivodová
AJ4402/03: Út 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), L. Nepivodová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The students will be able to understand various factors that influence the process of language learning and acquisition. They will be able to identify individual differences among learners and develop appropriate instructional strategies to accommodate every learner in an inclusive classroom.
- Výstupy z učení
- Students will:
-be familiar with the well-known theories of language acquisition,
-be able to read academic texts about new developments in the field of the second language acquisition,
-understand specific learning needs and their implications for foreign language teaching,
-be able to identify learners´specific needs,
-be able to plan and apply activities that accommodate individual learners´needs,
-suggest appropriate learning strategies to their learners,
-apply differentiation in teaching a heterogeneous class and develop further in this field,
-compile their teaching portfolios as an ongoing task,
-reflect on their professional development with the use of the portfolio. - Osnova
- 1. Theories of the first language acquisition 2. Theories of the second language acquisition 3. Individual differences in language learners 4. Affective factors 5. Learner strategies 6. Learner autonomy and its development 7.Learners with SpLD 8.Error Analysis 9.Differentiation
- Literatura
- povinná literatura
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. Oxford: Oxford University Press, 1993, xv, 135. ISBN 0194371697. info
- doporučená literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies :what every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle, 1990, xxii, 342. ISBN 0-8384-2862-2. info
- Výukové metody
- Seminars, workshops, discussions, reading.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1.attendance and active participation 2.assigments 3.portfolio/ test
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/AJ4402