PdF:FC8006 Edugames a YouTube eduklipy - Informace o předmětu
FC8006 Edugames a YouTube eduklipy
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/2. 4 hodiny. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jan Válek, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC8006/Kombi01: So 12. 3. 12:00–12:50 učebna 3, So 26. 3. 11:00–13:50 laboratoř 84, J. Válek
FC8006/Prez01: Čt 15:00–16:50 laboratoř 84, J. Válek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (4)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání dovedností ve využívání her nebo tvorbě programů a nebo eduklipů v humanitních či přírodních vědách.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- aplikovat výukové prostředky podle požadavků výuky
- vytvořit výukové programy, videa a opory
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Osnova
- Současné trendy ve vzdělávání neinstitucionální formou
- Problematika Edugames a GBL (Game Based Learning)
- Problematika YouTube eduklipů
- Literatura
- doporučená literatura
- VACULOVÁ, Ivana, Marta SVOBODOVÁ, Petr SLÁDEK, Petr BENEŠOVSKÝ, Renáta BEDNÁROVÁ, Ladislav DVOŘÁK, Denisa KAWULOKOVÁ, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK, Pavel PECINA a Jiří ŠIBOR. Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu, techniku a profesní kariéru: Tvorba výukových pořadů a pracovních listů a jejich následné využití při výuce na ZŠ. 1. vyd. Olomouc: Masarykova univerzita, 2009, 129 s. ISBN 978-80-210-5089-1. URL info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, praktická cvičení, blended learning, přednáška, domácí úkoly.
- Metody hodnocení
- V předmětu studenti tvůrčím způsobem zpracují jednoduché edukační hry nebo videoklipy s různým tematickým zaměřením pro všechny typy škol, včetně metodických textů.
- Vytvoření a prezentace YouTube klipů z daného oboru studenta (propagační, vzdělávací, demonstrační, ...)
- Prezentace a aktivní práce s hrou/hrami (deskové, počítačové, zážitkové, ...) na 60 minut (s popisem edukačního dopadu na hráče; popis cílové skupiny hráčů; jaké vědomosti, dovednosti a návyky má hra rozvíjet; časová náročnost hry; ...)
Docházka minimálně 50 % s daným rozvrhem účasti na výuce. Vyžaduje se zároveň aktivní účast na výuce. - Informace učitele
- http://www.wikihow.com/Make-an-Educational-Video
How to Make an Educational Video (with Pictures) - wikiHow - http://www.wikihow.com/Make-an-Educational-Video - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/FC8006