PdF:HV066 Didaktika HV pro SŠ 2 - Informace o předmětu
HV066 Didaktika HV pro SŠ 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Milena Tomanová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV066/01: Po 12:00–13:50 učebna 21, M. Tomanová
- Předpoklady
- HV060 Didaktika HV pro SŠ 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-HV3S) (2)
- Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-HV2S) (2)
- Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Na základě osvojených postupů v oblasti činností vokálních , instrumentálních, hudebně pohybových a poslechových jsou studenti vedeni k vytváření metodických materiálů tematicky orientovaných na jednotlivé vzdělávací celky.
- Výstupy z učení
- Student
- se orientuje v problematice činnostního pojetí hudební výchovy
- respektuje vazby mezi jednotlivými druhy umění
- dovede vytvořit metodický materiál vhodný pro osvojení určitého tematického celku - Osnova
- Obsahem semináře je seznámení s průběhem výuky hudební výchovy na střední škole a s možnostmi pojetí jednotlivých tematických celků. Jsou předkládány příklady metodických postupů a učebních materiálů, které jsou poté reflektovány s ohledem na použití v reálné školní praxi.
- Literatura
- technology music
- multimedia music
- SEDLÁČEK, Marek. Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 113 s. ISBN 978-80-210-8108-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015. URL info
- CSLOVJECSEK, M. a Zulauf M AMP. Integrated Music Education. Challenges for Teaching and Teacher Training. Bern: Peter Lang, 2013. info
- SEDLÁČEK, Marek. The Multimedia Technologies Applications in Music Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 90 s. ISBN 978-80-210-5392-2. info
- KUČEROVÁ, Judita a Marek SEDLÁČEK. Tradition and Innovation in Contemporary Music Education - The Problems of Folk Songs and Folklore. In KALYONCU, Nesrin; ERICE, Derya; AKYÜZ, Metin. Music and Music Education within the Context of Socio-Cultural Changes. 1. vyd. Ankara: MÜZIK EGITIMI YAYINLARI, 2010, s. 316-320, 6 s. ISBN 978-605-61557-2-7. 18th EAS Congress info
- Music education for changing times : guiding visions for practice. Edited by Thomas A. Regelski - J. Terry Gates. Dordrecht: Springer, 2009, xxxvii, 21. ISBN 9789048126996. info
- Kodâaly todaya cognitive approach to elementary music education. Edited by Mâicheâal Houlahan - Philip Tacka. New York: Oxford University Press, 2008, 617 p. ISBN 9780195314090. info
- Music education with digital technology. Edited by John Finney - Pamela Burnard. New York: Continuum, 2007, viii, 223. ISBN 0826494145. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Dílo Bedřicha Smetany v kontextu hudebního vzdělávání. In Musica viva in schola. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 35-43. ISBN 80-210-3796-2. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Specifika hudebního vzdělávání a školní praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Sborník z konference konané 13. - 14. září 2004. 1. vydání. MU Brno: Janík T.; Mužík V.; Šimoník O., 2004, 4 s. ISBN 80-210-3474-2. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Proměny hudební výchovy ve vztahu k současnému vývoji společnosti. In in: Musica viva in schola. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1998, s. 20-22. ISBN 80-210-1918-2. info
- Výukové metody
- praktická průprava, vytváření metodických materiálů a jejich následná reflexe
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky ke zkoušce: a) 80% aktivní účast v semináři b) ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/HV066