PdF:JVk015 English for Social Educators I - Informace o předmětu
JVk015 Angličtina pro sociální pedagogy I
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Zavadilová (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Radim Herout
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVk015/OS01: Pá 25. 2. 14:00–16:50 učebna 4, Pá 18. 3. 14:00–16:50 učebna 4, Pá 8. 4. 14:00–16:50 učebna 4, Pá 22. 4. 14:00–16:50 učebna 51, Pá 13. 5. 14:00–16:50 učebna 51, Ch. Williams, E. Zavadilová
- Předpoklady
- JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JVp001 Entrance test A2 || JV001 Entrance test A2
Students enrolling in the course are expected to have reached the MINIMUM CEFR level of A2+.
To prove so students are expected to have taken the CJV_AJA2k and CJV_AJA2 courses. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (3)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Vychovatelství (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-VY)
- Vychovatelství (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to help students achieve B1 level knowledge of English within a social working context by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within B1 level of CEFR.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to:
- understand spoken and written English about social education topics at B1 level of the CEFR;
- communicate in English about social issues and childhood and teenage development issues at B1 level of the CEFR;
- give an oral presentation in English on a specialist social education topic;
- use selected social education terminology with natural and sophisticated control;
- show a good command of selected grammar structures at B1 level of the CEFR;
- Osnova
- The multidisciplinary focus of social education is reflected in the topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. The topics in this course (a combination of Courses A and B) have been chosen to reflect the social and legal dimension of social education. Course topics include:
- education systems
- Being a social educator
- Dealing with social issues regarding:
- - children
- - teenagers
- - adults
- - elderly
- Working a social case study in English
- Literatura
- povinná literatura
- Course materials: moodlinka.ics.muni.cz
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- www.macmillandictionary.com
- neurčeno
- GOUGH, Chris. English vocabulary organiser :100 topics for self-study. Hove: LTP language, 2001, 224 s. ISBN 1-899396-36-5. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- Výukové metody
- There are four or five class sessions during the semester for which students are expected to prepare for beforehand by reading, writing and research activities, as well as grammar exercises at B1 level.
4-5 class sessions during the semester, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, vocabulary practice, mind mapping, opinion and information sharing, giving arguments, etc.
Each class has an assignment to hand in with all assignments modified according to teacher feedback and collected together to form a final portfolio for assessment. - Metody hodnocení
- Course completion requirements:
1) Attendance and active participation in the consultations, all coursework must be completed including any catch-up work for a missed class.
2) Submitting portfolio assignments in due time (specified by course instructor)
3) Oral defence of the portfolio during the exam period (presenting the portfolio and answering questions about your learning and thinking when making the portfolio) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/
Online activities of reading, writing, listening along with quizzes and games are the preparation work for the classroom sessions.
Classroom sessions include completing projects in teams which use and practice the language already learnt from the online preparation activities. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné úkoly. V případě nápadných rozdílů mezi úrovní odevzdaných úkolů a výkony studenta/-ky ve výuce může dojít k přezkoušení. Kurz je ukončen zkouškou na úrovni B1.
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu JVk001/JV001 (obvykle v lednu). Výuka probíhá v angličtině. Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/JVk015