PdF:NJ_M130 Portfolio - Informace o předmětu
NJ_M130 Jazykové portfolio jako nástroj autonomního učení
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M130/Kombi01: Pá 18. 2. 13:00–13:50 Virtuální místnost, Pá 25. 2. 13:00–13:50 učebna 64, Pá 18. 3. 13:00–13:50 Virtuální místnost, Pá 25. 3. 13:00–13:50 učebna 64, Pá 22. 4. 13:00–13:50 Virtuální místnost, Pá 29. 4. 13:00–13:50 učebna 64, A. Brychová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Německý jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (6)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Am Ende des Semesters sollen Studierende fähig sein die Prinzipien und Philosophie des Europäischen Sprachenportfolio zu verstehen und zu erklären. Das Europäische Sprachenportfolio wird als Lernbegleiter und Selbstevaluationsmaterial vorgestellt, Studierende werden in einer interaktiven Form mit charakteristischen Merkmalen der einzelnen Niveaustufen des Europäischen Referenzrahmens bekannt gemacht. Geschichte der Entwicklung und Erfahrungen mit diesem Material werden präsentiert und diskutiert.
- Výstupy z učení
- Am Ende des Semesters sollen Studierende fähig sein die Prinzipien und Philosophie des Europäischen Sprachenportfolio zu verstehen und zu erklären.
- Osnova
- 1. Die Gründe für die Entstehung von dem Material ESP 2. Ziele von diesem Projekt 3. Die Bestandteile des Materials und ihre Charakteristika 4. Niveausstufen des GERRs - globale und detailierte Beschreibungen 5. Vergleich der Deskriptoren mit bekannten Unterrichtsmaterialien
- Literatura
- Europäisches Sprachenportfolio für Erwachsene. Edited by Beate Benndorf-Helbig. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2006, 47, 5. ISBN 3190029636. info
- Europäisches Sprachenportfolio : für Schüler im Alter von 15 bis 19 Jahren in der Tschechischen Republik (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro studenty ve věku 15-19 let v České republice]. info
- BRYCHOVÁ, Alice. Lehrerfortbildung im Bereich der Benutzung des Instrumentes Europäisches Sprachenportfolio.Ein Bericht. In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 60-64. ISBN 978-80-210-4501-9. info
- Výukové metody
- Seminar und Selbstbewertung
- Metody hodnocení
- Evaluation der Selbstbewertung
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/NJ_M130