PdF:SOk440 Projektování v socpedu II - Informace o předmětu
SOk440 Projektování v sociální pedagogice II (praxe)
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
Mgr. František Trapl, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Týmy studentů budou pokračovat v realizaci projektu, součástí budou pravidelná setkání s garanty projektů z řad pracovníků katedry sociální pedagogiky a dále s partnery projektů. Marketingová strategie projektu a práce na medializaci. Studium evaluačních nástrojů. Realizace projektu bude probíhat v průběhu čtvrtého semestru. Studium zdrojů, zpracování dokumentace související s realizací projektu, záznamy a fotodokumentace. Studium vybrané problematiky realizovaného projektu s přihlédnutím k cílovým skupinám, praxe sociální pedagogiky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (3)
- Cíle předmětu
- 1. Pokračování v realizaci projektu
2. Studium evaluačních nástrojů
3. Spolupráce s partnerskými organizacemi a garanty týmu realizátorů, evaluace a supervize řešení projektu
4. Zpracování závěrečné zprávy z projektu
5. Zhodnocení projektu
6. Prezentace výsledků projektu
7. Příprava medializace projektu - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student/studentka schopen/schopna:
• realizovat připravený projekt;
• použít evaluační nástroje a evaluovat výstupy projektu;
• spolupracovat s různými subjekty;
• implementovat poznatky z různých oblastní sociální pedagogiky do konkrétní praxe;
• podporovat, rozvíjet a aktivizovat vybrané cílové skupiny sociální pedagogiky;
• zpracovat závěrečnou zprávu z projektu;
• spravovat finanční část projektu;
• analyzovat a zhodnotit realizaci projektu v sociálně pedagogickém kontextu - Osnova
- 1. Realizace projektů, zapojení všech členů týmu do řešení dílčích částí projektu
- 2. Spolupráce s partnerskými organizacemi projektu
- 3. Průběžná realizace projektu s konkrétními cílovými skupinami v určitém sociálně pedagogickém prostředí
- 4. Studium evaluačních nástrojů
- 5. Evaluace dílčích částí projektu, včetně pravidelných supervizí
- 6. Konzultace a jednání s garanty projektu
- 7. Zpracování závěrečné zprávy ve spolupráci s garantem projektu
- Literatura
- E-learningový kurz. Projektování v pomáhajících profesích. http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2519
- SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management : systémový přístup k řízení projektů. 3., aktualizované a rozší. Praha: Grada publishing, 2016, 421 stran. ISBN 9788027100750. URL info
- BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. První vydání. Praha: Grada, 2013, 260 stran. ISBN 9788024744872. URL info
- ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 9788024740409. URL info
- Výukové metody
- E-learningový kurz.
Projektování v pomáhajících profesích.
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2519 - Metody hodnocení
- Požadavky k ukončení předmětů:
Zpracovat závěrečnou zprávu projektu, vždy 1x za celý tým.
Připravit podklady pro realizaci projektu a připravit medializaci projektu.
Zpracování další části projektové dokumentace – závěrečnou zprávu. Příprava prezentace projektů, závěrečná rozprava. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/SOk440