PdF:VZpM42 Didaktika výchovy ke zdraví 3 - Informace o předmětu
VZpM42 Didaktika výchovy ke zdraví 3
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VZpM42/01: Po 14:00–15:50 učebna 27, J. Reissmannová
- Předpoklady
- VZpM31 Didaktika výchovy ke zdraví 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-VZ2) (2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je psychodidaktická aplikace teoretických poznatků do praktické roviny. Důraz je kladen na reflexi a evaluaci vyučovacích pokusů studentů během studijní pedagogické praxe a na získání nebo prohloubení praktických zkušeností a dovedností pro práci s žáky základní školy. Součástí je programování učiva na základní škole.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student: - aplikuje poznatky z obecné didaktiky a dalších pedagogicko-psychologických disciplín tzv. společného vědního základu učitelského studia; - didakticky transformuje témata obsažená v RVP ZV; - připravuje a realizuje výuku výchovy ke zdraví; - analyzuje a hodnotí hodiny výchovy ke zdraví; - definuje specifické problémy vyučování v oborech výchova ke zdraví na ZŠ;
- Osnova
- Obsah seminářů: 1. Příprava učitele na vyučování.2. Motivace žáků. 3. Aktivizující metody ve výuce výchovy ke zdraví. 4. Aplikace výukových metod na učivu výchovy ke zdraví. 5. Využití skupinového vyučování ve výchově ke zdraví. 6. Pozorování a analýza hodiny výchovy ke zdraví. 7. Sebereflexe studentů. 8. Reflexe a evaluace pregraduální oborové přípravy. 9. Formulace, resp. modifikace profilu učitele výchovy ke zdraví.Reflexe pedagogické praxe
- Literatura
- povinná literatura
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2812
- www.rvp.cz
- https://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-353-version1-vybrane_kapitoly_z_didaktiky_v.pdf
- doporučená literatura
- ČAPEK, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 604 stran. ISBN 9788024734507. URL info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 380 s. ISBN 80-7178-681-0. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 8071782203. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů. Studenti diskutují prezentovaná témata dle sylabu předmětu.
- Metody hodnocení
- Studenti se podrobně seznámí se školním vzdělávacím programem školy, na které vykonávají pedagogickou praxi a zjistí, jak je výchova ke zdraví integrována v ŠVP. Získané poznatky zpracují ve formě seminární práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/VZpM42