JVk101 Angličtina pro pedagogy A2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/1.3/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milan Orávik (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Radim Herout
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVk101/OS01: Pá 17. 2. 17:00–19:50 učebna 63, Pá 3. 3. 17:00–19:50 učebna 63, Pá 17. 3. 17:00–19:50 učebna 63, Pá 21. 4. 17:00–19:50 učebna 63, Pá 5. 5. 17:00–19:50 učebna 63, M. Orávik
Předpoklady
The course is designed for students who are at the A1-A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of this course is to help students achieve A2 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course is intended for future teachers learning and discussing topics such as learning, lesson plans, teaching, education systems, and schools and universities.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to:
  • understand spoken and written teaching and educational English towards A2 level of the CEFR;
  • write a description of an educational activity;
  • communicate in English about teaching and educational topics towards A2 level of the CEFR;
  • give a short educational presentation in English;
  • use selected teaching and educational terminology in a natural, accurate way;
  • show a good command of selected grammar structures towards A2 level of the CEFR.
  • Osnova
    • Topics for the course include:
    • Teaching and education
    • Understanding the students
    • Lesson planning and delivery
    • Assessment and evaluation
    • Professional development
    Literatura
      doporučená literatura
    • Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
    • MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
    • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
    • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
    Výukové metody
    Seminars designed for teaching English. Activities developing students' awareness of language skills and systems within A2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
    Metody hodnocení
    Credit requirements:
  • Active participation and attendance
  • Assignments during the semester
  • Oral Presentation and Reflection
  • Vyučovací jazyk
    Angličtina
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024.