PdF:TGC001 Příprava disertační práce - Informace o předmětu
TGC001 Příprava disertační práce
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/0/0. 15 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Vladimír Havlík (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Zpracování disertace, publikace odborných textů, prezentace tematiky disertace v odborném prostředí
- Výstupy z učení
- Studující umí napsat odborné i popularizující texty a prezentují svou tematiku v časopisech (databáze ERIH, SCOPUS), na konferencích i ve výuce. Ovládají základy výzkumné práce.
- Osnova
- Stanovení výzkumných otázek, tvorba projektu a metodologie výzkumu. Práce s elektronickými zdroji. Zpracování dílčích textů.
- Literatura
- SLAVÍK, J. – WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky I–II. Praha: Univerzita Karlova 2001–2004.
- BABYRÁDOVÁ, Hana et al. Uvnitř a vně: sociální a edukativní aspekty výtvarné tvorby v prostředí školy a ve veřejném prostoru. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014.
- ARNHEIM, R. Art and Visual Perception. Los Angeles: UCLA 2004.
- STEARS, J. et al. Understanding Art Education. London – New York: Routledge 2010.
- KIRSCHENMANN, J. Ästhetische Bildung und Identität: Fächerverbindende Vorschläge für die Sekundarstufe I-II. München: Schriftenreihe Kontext Kunstpädagogik 2006.
- ARNHEIM, R. Toward a Psychology of Art. Los Angeles: UCLA 2010.
- Výukové metody
- Průběžné individuální konzultace. Vystoupení na konferenci. Tvorba odborného textu.
- Metody hodnocení
- Analýza textů, kritická diskuse, průběžná kontrola a hodnocení disertace
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Student musí předmět v průběhu studia splnit minimálně 8x a maximálně 14x.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/TGC001