JVk013 Angličtina pro speciální pedagogy I

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Bc. Lenka Caesarová, MA (cvičící)
Mgr. Kateřina Gratrix (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVk013/T01: Ne 21. 1. až Pá 31. 5. St 17:30–19:00 Virtuální místnost, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVk013/01: Pá 23. 2. 17:00–19:50 učebna 59, Pá 8. 3. 14:00–16:50 učebna 52, Pá 15. 3. 14:00–16:50 učebna 52, Pá 19. 4. 13:00–15:50 učebna 4, Pá 3. 5. 14:00–16:50 učebna 56, M. Slavíková
JVk013/02: Pá 23. 2. 17:00–19:50 učebna 55, Pá 8. 3. 14:00–16:50 učebna 54, Pá 15. 3. 14:00–16:50 učebna 27, Pá 19. 4. 13:00–15:50 učebna 7, Pá 3. 5. 14:00–16:50 učebna 54, K. Gratrix
JVk013/03: Pá 23. 2. 17:00–19:50 učebna 11, Pá 8. 3. 14:00–16:50 učebna 53, Pá 15. 3. 14:00–16:50 učebna 54, Pá 19. 4. 13:00–15:50 učebna 2, Pá 3. 5. 14:00–16:50 učebna 11, A. Bízková Doleželová
Předpoklady
JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JVp001 Entrance test A2 || JV001 Entrance test A2
Students enrolling on the course are expected to be at least at A2+ level of English or higher (according to the Common European Framework of Reference for Languages).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis vyžaduje úspěšné absolvování Vstupního testu JVk001 (obvykle v lednu). Výuka probíhá v angličtině a kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course English for Special Educators I is to develop harmoniously students’ language and professional skills through a series of tasks to be completed throughout the semester. The tasks are set at the B1 level (CEFR) and target the following areas: - Use of English and specialist vocabulary - Awareness of the language-learning process - Formal email writing - Presenting and giving feedback - Understanding a specialist video and commenting on it.
Výstupy z učení
By the end of the course, the students will be able to: understand spoken as well as written specialist language at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant special needs issues; show a good command of selected grammar structures and specialist vocabulary at B1 level of the CEFR; introduce themselves/their field of study/professional goals; present an activity to colleagues.
Osnova
  • SP4BK_CJAJ English for Special Educators
  • Topics: Education in Czechia, Introduction to Special Needs Terminology, Sensory Impairments, Intellectual Impairment and ASD, Speech and Language Disorders, Specific Learning Difficulties and ADHD, Behavioral Disorders/Physical Impairment
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ -Studijní materiály předmětu SP4BK_CJAJ - Učební materiály
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
  • BEAUMONT, Digby a Colin GRANGER. The Heinemann English grammar. Edited by Ken Singleton. Oxford: Heinemann, 1998, vi, 352. ISBN 0435292196. info
    neurčeno
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • McCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. 1. vyd.: Cambridge. CUP, 2008. ISBN 9780521689397.
Výukové metody
This course is a combination of 5 consultations during the semester and self-study. The class activities and tasks seek to develop students' language skills and competencies. Some of the activities are class and group discussions, vocabulary practice, mind mapping, opinion and information sharing, giving arguments, etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Active participation in the consultations (only 1 absence is allowed) 2) Careful preparation for each consultation 3) Students must complete all the tasks during the semester and gain at least 70% of the total points (49 out of 70 points). - Language learning journey (10 points) - Grammar ROPOTs (5x = 5 points) - Vocabulary ROPOTs (5x = 5 points) - Formal email (5 points) - Recorded presentation (15 points) - Reaction to a colleague's presentation (2x = 4 points) - Shared good practice demonstration (10 points) - Discussion forum post and reaction (16 points) 4) Oral exam - students need to gain at least 70 % to pass the exam (21 out of 30 points) - Introduction - Reflection on the language learning journey and the tasks - Special needs issue of personal interest - Article mediation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz není určen pro začátečníky.
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu JVk001 (obvykle v lednu). Výuka probíhá v angličtině. Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/JVk013